سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: در آستانه پایان ۱۰ هفته اکران نوروزی و ۷ هفته اکران فیلم‌های روی پرده، نمایش «نهنگ عنبر ۲» سامان مقدم، «برادرم خسرو» احسان بیگلری و «ویلایی‌ها»ی منیر قیدی از ۲۰ اردیبهشت در سینماها آغاز می‌شود.

سینما

 اين در حالي است كه گرم شدن تنور انتخابات بر فروش سينماها تأثير منفي گذاشته و انتظار مي‌رود در 2هفته آينده به‌ويژه در روزهاي جمعه اين تأثير جدي‌تر هم بشود.

به گزارش همشهري با اتمام 7هفته‌ اكران و رسيدن برخي فيلم‌ها به كف فروش، نمايش فيلم‌هاي جديد در 6 سرگروه پايتخت آغاز مي‌شود و در عين حال اكران فيلم‌هاي قبلي در برخي سالن‌ها ادامه خواهد يافت. يكي از فيلم‌هايي كه پيش‌بيني مي‌شود در رديف اول فروش قرار بگيرد، نهنگ عنبر2 با بازي رضا عطاران، مهناز افشار، ويشكا آسايش، حسام نواب‌صفوي، سيروس گرجستاني و... است كه در گروه قدس، جايگزين «آباجان» هاتف عليمرداني مي‌شود.

از 20ارديبهشت برادرم خسرو در گروه كورش به جاي «ماجراي نيمروز» به نمايش درمي‌آيد. فيلم تازه بيگلري در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر با بازي ناصر هاشمي و شهاب حسيني نظر منتقدان را جلب كرد. «آشوب» كاظم راست‌گفتار ديگر فيلم تازه اكران است كه جايگزين «يك روز بخصوص» همايون اسعديان مي‌شود. ويلايي‌ها هم كه نخستين تجربه قيدي در سينماست، در گروه استقلال به جاي «گشت2» سعيد سهيلي روي پرده مي‌رود. اين فيلم در جشنواره سي و پنجم در 7بخش نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد و طناز طباطبايي، پريناز ايزديار، آناهيتا افشار، علي شادمان، ثريا قاسمي و صابر ابر در آن بازي كرده‌اند.

  • 2فيلم تازه و اكران جهاني گشت2

از چند روز پيش رقابت «تيك‌آف» احسان عبدي‌پور و «نقطه كور» مهدي گلستانه در سينماهاي تهران و برخي شهرستان‌ها آغاز شده است. در اين ميان تيك‌آف با نام قبلي «آه‌ اي عبدالحليم» به لطف بازي پگاه آهنگراني، مصطفي زماني و رضا يزداني توانست در كمتر از يك هفته به فروش 250ميليون توماني برسد.

همزمان با فروش 16ميليارد توماني گشت2در ايران، اكران جهاني اين فيلم از 14ارديبهشت آغاز مي‌شود. اين فيلم كه براساس تازه‌ترين آمار گيشه از «فروشنده» اصغر فرهادي پيشي گرفته و پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما شده، اكران جهاني خود را از فردا در دوبي آغاز مي‌كند. قرار است گشت2پس از كشورهاي حاشيه خليج‌فارس به اروپا، كانادا، آمريكا و استراليا هم برود.

کد خبر 368779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha