چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری دو - سعید طلایی: پرسش: انواع نامزدهای ریاست‌جمهوری در کشور برونئی را نام برده و بدون رسم شکل توضیح دهید. (دو نمره)

پاسخ: تنوع نامزدهاي رياست‌جمهوري در برونئي بسيار بالا بوده و پرداختن به همه آنها در هيچ مقالي نمي‌گنجد اما پنج مورد از مهم‌ترين انواع نامزدها در آن كشور عبارتند از:

نامزد جوششي: اينگونه نامزدها به‌صورت خودجوش، غيرمترقبه و بدون هماهنگي قبلي با خودشان، يك مرتبه وارد كارزار انتخابات مي‌شوند. اين افراد تا روز ثبت‌نام كانديداها كلا هيچ تصميم مشخصي اتخاذ نمي‌كنند و ناگهان در روز ثبت‌نام در يك حركت انتحاري با شناسنامه، كارت ملي و 3 قطعه عكس وارد وزارت كشور مي‌شوند. يكي از اصول اوليه در سياست‌ها و برنامه‌هاي اين عزيزان، اصل غافلگيري است كه به‌صورت يكهويي موجب ايجاد نشاط در جوامع بشري مي‌شود.

نامزد كوششي: نامزدي است كه با كوشش، اصرار و التماس، عده كثيري از مردم (حداقل 15نفر و حداكثر 27 نفر) قدم رنجه فرموده و در انتخابات ثبت نام مي‌كند. اين افراد كه به‌شدت مترصد يك «بفرماي ساده» بوده‌اند با نخستين درخواست مردمي احساس وظيفه كرده و با عزم راسخ وارد انتخابات مي‌شوند و تا پاي صندوق در انتخابات مي‌مانند. يك نامزد كوششي موفق نامزدي است كه با تكيه بر پشتوانه مردمي‌اي كه دارد هيچ حركت خاصي انجام ندهد و منتظر بماند تا خود مردم راه را برايش باز كنند. اگر چنين نشد احتمالا ايراد از حاميان مردمي است و نامزد مورد بحث نبايد به گيرنده‌هاي خود دست بزند.

نامزد رويشي: نامزد رويشي يكي از مرغوب‌ترين انواع نامزدهاست. يك نامزد رويشي كار خود را از كوچه‌هاي خاكي شروع كرده است و مراحل ترقي را پله پله پيموده و اكنون خود را آماده نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري مي‌داند. مراحل ترقي عبارتند از: مرحله اول، مرحله دوم و مرحله سوم. دقت كنيد كه يك نامزد رويشي لازم نيست حتماً تبديل به درخت شود.

نامزد پوششي: نامزد پوششي به نامزدي اطلاق مي‌شود كه در حكم باديگارد نامزد ديگر ظاهر شده و مجهز به نانچيكو و مسلط به سالتو بارانداز بوده و كل گزارش‌هاي مركز آمار را حفظ است. به ساير نامزدها پيشنهاد مي‌كنيم از هرگونه مواجهه رو‌دررو با نامزدهاي پوششي خودداري كنند و براي جلوگيري از خطرات احتمالي زير ميز و چهارچوب‌هاي در پناه بگيرند.

نامزد پايشي: نامزدي كه در مناظرات و مباحثات به پايش گفت‌وگوها پرداخته و بعد از نيم‌ساعت تحير و سرگشتگي، از ساير نامزدها مي‌پرسد كه آيا عدالت اجتماعي در طول اقتصاد قرار دارد يا در عرض آن؟ وي در ادامه «پايش» را در يك كفش مي‌كند كه جواب سؤال مورد نظر او گزينه جيم است درحالي‌كه چنين گزينه‌اي هرگز وجود خارجي نداشته است.

کد خبر 368860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha