مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

اعلام سرطان‌زا بودن یکی از معروف‌ترین برندهای آمریکایی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی باعث شده تا نگرانی‌های بسیاری در این زمینه به‌وجود بیاید.

 به گزارش همشهري دادگاهي در آمريكا شركت عظيم «جانسون‌اند جانسون» را به پرداخت بيش از ۱۱۰ميليون دلار جريمه به يك زن در ايالت ويرجينيا كه پس از مصرف محصولات اين شركت به سرطان مبتلا شده بود، محكوم كرد. بنا بر گزارش يو.اس.اي تودي دليل اين حكم خودداري شركت «جانسون‌اند جانسون» از اعلام سرطان‌زا بودن پودر بچه و يك محصول ديگر است. اين در حالي است كه اين شركت تا پيش از اين در چندين پرونده شكايت مشابه باخته و در موارد جداگانه ۷۲ميليون، ۷۰ ميليون و ۵۵ ميليون غرامت پرداخت كرده است.

محصولات بهداشتي و آرايشي جانسون‌اندجانسون در برخي از فروشگاه‌هاي فروش محصولات آنلاين، در دسترس مشتريان قرار دارد كه البته معلوم نيست به‌صورت قانوني وارد كشور شده يا در رده كالاهاي قاچاق قرار دارد.

روابط عمومي سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤال همشهري درباره برخورد با فروشندگان كالاهاي اين شركت گفت: به‌زودي بررسي‌ها لازم را صورت خواهيم داد و درصورتي‌كه براي ما، سرطان‌زا بودن اين كالا اثبات شود، از عرضه آن جلوگيري مي‌شود. مريم فروزان، رئيس اداره واردات فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو نيز در همين رابطه به همشهري گفت: مجوزهاي واردات كه از سوي اداره كل نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو و با لحاظ سياست‌هاي ابلاغي رهبري و اقتصاد مقاومتي صادر مي‌شود، پس از انجام آزمايش‌ها و تأييدات لازم صورت مي‌گيرد. وي افزود: اين فرآورده آرايشي مجوز دارد و پس از رويت برچسب اصالت و اطمينان از اصالت آن قابل تهيه است.

فروزان همچنين گفت: اگر كسي درخصوص هر فرآورده آرايشي و بهداشتي مستنداتي در اختيار دارد مي‌تواند آن را ارائه نمايد تا با بررسي‌هاي كارشناسي جلوي رواج شايعات گرفته شود.

کد خبر 369266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha