سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیرجنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم علاوه بر دیوارها و نرده‌ها و سایر موانع به منظور مقابله با خطر نفوذ افراد مسلح ساخت دیوار جدید در مرزهای شمالی خود با لبنان را آغاز خواهد کرد.

دیوارکشی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، این تصمیم پس از پیدا شدن یک جوان لبنانی در شهرک کریات شمونه اسراییل اتخاذ شد.

او توانست از مرزها نفوذ کند و چندین کیلومتر در داخل سرزمین های فلسطین اشغالی پیاده روی کند و در همان روز به طور تصادفی شناسایی شد و پس از بازجویی از وی مشخص شد که انسان ساده لوحی است و به همین دلیل تحویل نیروهای حافظ صلح بین الملل داده شد تا به لبنان بازگردانده شود.

جادی آیزنقوت رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در خصوص این رویداد یک کمیته تحقیقات تشکیل داد. کمیته در دیوار مرزی و عملکرد فرماندهان نظامی منطقه نقاط ضعف بسیاری یافت و به همین دلیل اقدامات مجازات کننده داخلی علیه مسوولان اتخاذ کرد و به این نتیجه دست یافت که به رغم دو ردیف سیم خاردار و دستگاه های هشدار دهنده هوشمند و دوربین های مدرن و تونل ها و موانع آبی ایجاد شده در بخش عمده ای از مرزها همچنان نقاط ضعف بسیاری در مرزها وجود دارد که می بایست هر چه سریع تر برطرف شوند.

ارتش صهیونیستی ظرف چند روز آینده تصمیم به ساخت دیوار جدید پیشرفته تر خواهد گرفت که شبیه دیوارهای برپا شده در طول مرزهای اسراییل با منطقه سینای مصر و در مسافت 30 کیلومتری مرزهای جنوب شرق اردن و همچنین جولان اشغالی سوریه می باشند.

این دیوار در بخش های مشخصی از مرزهای حد فاصل میان اسراییل و لبنان ساخته خواهد شد و در دو بخش از مرزها ارتفاع آن شش متر خواهد بود. هزینه ساخت این دیوار بیش از صد میلیون شیگل تقریبا 30 میلیون دلار است. این دیوار که نام ساعت شنی به خود گرفته در دو منطقه بسیار حائز اهمیت و اولویت دار در امتداد چند کیلومتری ساخته خواهد شد.

براساس این گزارش منابع نظامی گفتند: اسراییل احتمال شعله ور شدن جنگ با لبنان در آینده نزدیک را نمی دهد زیرا دو طرف یعنی اسراییل و لبنان در حال حاضر به این موضوع اهتمام ندارند اما بعید نمی داند که اوضاع ممکن است به طور غیرمنتظره برهم بخورد.

در همین راستا ارتش صهیونیستی دیروز آموزش های نظامی چهار روزه خود را بر اساس سناریو خاصی آغاز کرد. این سناریو بر اساس جنگ همزمان احتمالی با حزب الله لبنان و نیروهای هوادار ایران در جولان مشابه سازی شده است.

کد خبر 369490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha