سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

هر کیلو گوشت قورباغه بین ۷ تا ۸ دلار می‌ارزد؛ چیزی حدود ۳۰۰ هزار ریال

گوشت قورباغه

رسانه‌ها در روزهاي اخير گزارش‌هاي مختلفي از گسترش پرورش قورباغه با هدف فروش آن به مشتري‌هاي غيرايراني منتشر كرده‌اند و همه اين گزارش‌ها 2نكته مشترك دارد: پرسود بودن اين تجارت و البته حرام بودن مصرف گوشت اين حيوان براي مسلمانان.
همه مراجع هرگونه مصرف گوشت قورباغه را حرام اعلام كرده‌اند اما تعدادي از آنها پرورش اين حيوان به قصد فروش به غيرمسلمانان را بدون مشكل مي‌دانند، هرچند عده‌اي همين را هم جايز ندانسته‌اند.

10سالي مي‌شود سازمان دامپزشكي رسما اعلام كرده كه با پرورش قورباغه مشكلي ندارد، اما مدت زيادي نيست كه اين تجارت در ايران رونق گرفته است. هركيلو گوشت قورباغه 6 تا 7دلار قيمت دارد و هر قورباغه پرورشي تقريباً بين 2تا 3كيلوگرم گوشت دارد. به اين ترتيب فروش و صادرات هر قورباغه مي‌تواند به‌صورت ميانگين بين 100تا 120هزار تومان ارزش افزوده داشته باشد. بنابراين تعجب نكنيد اگر همين روزها در خيابان تراكت‌هاي مشاوره پرورش قورباغه را ديديد! تجارت بدي هم نيست، فقط بايد حوصله تحمل صدايش را داشته باشد.

بیزینس پرورش قورباغه از یک کشاورز ویتنامی شروع شد كه با چند تخم قورباغه میلیاردر شد. او یک روز تصمیم می‌گیرد قورباغه پرورش دهد و با چند تخم قورباغه دست به کار می‌شود و در مدت نسبتا کوتاهی به سرمایه‌ای کلان دست پیدا می‌کند، به طوری که در ماه اول درآمدش 250 هزار دلار بوده است. قورباغه بيش از همه در كشورهای شرق آسيا پرورش داده می‌شود و به اروپا و آمریكا هم صادر می‌شود.

کد خبر 369554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha