مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی با معرفی غرفه‌های برتر در شهر آفتاب به پایان رسید که بیش از ۱۵۰ ناشر به‌دلیل ارتکاب تخلف از حضور در دوره آینده محروم شدند.

کتاب نمایشگاه

به گزارش همشهري، همايون اميرزاده در آخرين نشست خبري خود در مقام سخنگوي نمايشگاه سي‌ام و رئيس كميته رسيدگي به تخلف‌ها گفت:‌ 156ناشر اجازه حضور در نمايشگاه سي‌ويكم را ندارند. نقدكردن بن بدون فروش كتاب، واگذاري غرفه به غير، فروش كتب ديگر ناشران، ثبت‌نام كلاس‌هاي آموزشي و رعايت‌نكردن شئون اسلامي عمده تخلف‌هاي اين ناشران بوده كه آنها را دست‌كم يك دوره از حضور در نمايشگاه كتاب محروم كرده است.

به گفته اميرزاده، امسال هيأت رسيدگي به تخلف‌هاي ناشران در مجموع ٢٢٧ رأي صادر كرد كه از اين ميان، 156مورد به منع حضور در نمايشگاه سال آينده انجاميد؛ ضمن اينكه 146مورد از ناشران محروم اقدام به فروختن كتاب‌هاي ناشران ديگر كرده بودند و بيش از ٧٠درصد محتواي غرفه‌هاي آنها به كتاب‌هاي ديگران اختصاص يافته بود. 39غرفه هم مربوط به مصاديق نقد كردن بن‌كارت‌هاي الكترونيكي بود. هر چند ناشران محروم مي‌توانند به حكم‌ها اعتراض كنند.

در مراسم اختتاميه هم كه عصر روز شنبه با حضور وزير ارشاد در شهر آفتاب برگزار شد، غرفه‌هاي برگزيده و برتر معرفي و تقدير شدند. در بخش ناشران عمومي تهران با تقدير از انتشارات سفير اردهال، انتشارات ققنوس غرفه برتر لقب گرفت و در بخش ناشران عمومي شهرستاني با تقدير از نشر معروف، غرفه انتشارات دارالعلم جايزه برتر را از آن خود كرد. جايزه بهترين غرفه بخش ناشران دانشگاهي به انتشارات نگاه‌دانش رسيد و نشر زعفران جايزه غرفه برتر بخش كودك و نوجوان را برد.

در اين 2بخش به‌ترتيب از غرفه‌هاي نشر ابن‌سينا و انتشارات خط‌خطي تقدير شد. در بخش ناشران آموزشي انتشارات سرمشق عنوان برتر را به‌دست آورد و انتشارات راه انديشه شايسته تقدير شد و در بخش ناشران ديجيتال غرفه سيديبو جايزه غرفه برتر را به‌دست آورد.

کد خبر 370040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha