سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

روز پس از هشدار رهبر معظم انقلاب درخصوص اجرای سند۲۰۳۰ یونسکو در نظام آموزشی ایران، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص سند، فصل‌الخطاب است، برخی اظهارنظر‌ها مانند پذیرش آموزش همجنس‌گرایی در مدارس براساس این سند را تکذیب کرد.

سند ۲۰۳۰

10 در اين بيانيه كه از سوي دبيرخانه شورا «تبييني» توصيف شده، با اشاره به اينكه از همان لحظه تذكر رهبر انقلاب اين موضوع مورد توجه و اهتمام جدي دولت قرار گرفته، آمده است: «برخي شبهات مرتبط خدمت معظم‌له پاسخ گفته شده و برطرف كردن ساير دغدغه‌هاي ايشان درخصوص اين سند نيز در دستور كار قرار گرفته است.»

در اين بيانيه برخي جريانات و گروه‌هاي سياسي متهم به سوءاستفاده از فرصت همزماني فرمايشات رهبري در اين زمينه با برگزاري انتخابات شده‌اند. انتشار شايعه پذيرش آموزش همجنسگرايي در مدارس يا انتشار گسترده شايعه توزيع كتابي درخصوص آموزش‌هاي جنسي در نمايشگاه كتاب از سوي شوراي اطلاع‌رساني دولت تكذيب شده است. در اين بيانيه با تأكيد بر اينكه در تصويب سند2030، از هيچ كشوري درخواست امضا نشده، آمده است: «اصولا در بين اسناد يونسكو به‌جز پيمان‌نامه‌ها كه جنبه الزامي دارند و بايد به تأييد مجالس كشورها برسند، هيچ سند ديگري مورد امضاي فيزيكي واقع نمي‌شود.

اين سند در حقيقت يك توصيه‌نامه به‌شمار مي‌رود و بنابراين توسط هيچ كشوري امضا نشده است....» پيش‌نويس اوليه سند در اجلاس مجمع جهاني آموزش در كره‌جنوبي ارائه شد. در اين اجلاس با توجه به برخي ملاحظات و حساسيت‌هاي مهم موجود در سند، هيأت شركت‌كننده از سوي كشورمان «تحفظ رسمي» جمهوري اسلامي ايران نسبت به كل سند را در جلسه ارائه نموده و اين تحفظ در صحن اجلاس توسط وزير وقت آموزش و پرورش قرائت شد. متن فارسي اين ملاحظه و تحفظ بدين شرح اعلام شده است: «جمهوري اسلامي ايران خود را متعهد به بخش‌هايي كه به هر شكلي در تعارض با مقررات و اولويت‌هاي ملي، باورهاي ديني و ارزش‌هاي فرهنگي جامعه ايراني تفسير و تعبير شوند، نمي‌داند.» اين بيانيه پس از ارائه توضيحات تكميلي در اين زمينه تأكيد كرده كه براساس بخشنامه معاون اول رئيس‌جمهور در تاريخ ۱۰ارديبهشت۱۳۹۶ اجرايي شدن برنامه مزبور در دستگاه‌هاي دولتي متوقف شده است.

کد خبر 370194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha