شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۸
۰ نفر

تابلویی بدون نام از ژان میشل باسکیت، هنرمند فقید آمریکایی در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد و رکوردی تازه برای هنر تجسمی آمریکا خلق کرد.

تابلو

به گزارش همشهري از گاردين، باسكيت كه در آگوست 1988در 27سالگي از دنيا رفت، تابلوي موسوم به جمجمه خود را در 1982خلق كرده بود و يك مجموعه‌دار نامدار ژاپني آن را به رقمي بيش از 110ميليون دلار خريد. جنگ براي به‌دست آوردن اين تابلوي نقاشي حدود 10دقيقه ادامه داشت و سرانجام يوساكو مائه‌زاوا موفق شد آن از چنگ ديگر خريداران درآورد.

مجموعه‌دار ژاپني قصد دارد پس از نمايش تابلوي جمجمه در گوشه و كنار دنيا، آن را براي هميشه در موزه‌اي در شهر چيبا در معرض ديد هموطنان خود قرار دهد. مائه‌زاوا كه از پيگيرترين علاقه‌مندان هنر هنرمند آمريكايي است، درست يك سال پيش در چنين روزهايي بيش از 57ميليون دلار براي خريدن تابلويي ديگر از باسكيت هزينه كرده بود.

او در اين‌باره گفت: وقتي چشمم به تابلو افتاد، بسيار هيجان‌زده شدم و خواستم به نوعي سپاس و قدرشناسي خودم را نسبت به هنر نشان بدهم. با اينكه باسكيت فقط 27سال زندگي كرد و از مرگ او حدود 3دهه مي‌گذرد اما هنرش همچنان در بسياري از نقاط دنيا هوادار دارد. ارقامي كه براي خريدن تابلوهاي هنرمند آمريكايي پرداخته مي‌شود، براي يك چهره معاصر تقريبا بي‌نظير است.

کد خبر 370566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha