شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: آینده‌نگری، در هر زمینه‌ای می‌تواند به شما فراغ بال بدهد. در زمینه کارهای روزمره خانه، این فراغ بال بیشتر خودش را نشان خواهد داد اگر شما خودتان را برای آنها آماده کرده باشید. ‌

ماه رمضان

ماه شيرين رمضان در راه است و آماده‌شدن براي استقبال از آن، مي‌تواند از پربركت‌ترين كارهاي اين روزهاي شما باشد. يك برنامه جامع به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد روزهاي گرم و خوب اين‌ ماه را در حال روزه، ساده‌تر و بهتر و با بهره بيشترپشت سر بگذاريد. بهتر است اين روزها در كنار همه كارهاي ديگر خانه، چند ساعتي را براي تهيه مواداوليه و ساير ملزوماتي كه در اين ايام به‌كار شما مي‌آيد، اختصاص دهيد. به همه ابعاد خانه‌داري و مديريت خانه فكر كنيد و ‌ماه رمضان را صرفا در تهيه مواداوليه خوراكي نبينيد. مي‌توانيد با اين صفحه همراه شويد و با دست پر و با آمادگي، به استقبال‌ماه رمضان برويد.

  • دستي به سر و روي خانه بكشيد

قبل از شروع آماده‌كردن فهرست خريد و...، نگاهي به خانه بيندازيد. با توجه به قرارگرفتن ‌ماه رمضان در فصل بهار، احتمالا هنوز منزل شما تحت‌تأثير خانه‌تكاني عيد باشد و كارهاي زير بنايي تميزكردن خانه را لازم نداشته باشد اما از آنجايي كه در اين ماه، كسي نمي‌تواند خودش را از بركت افطاري‌دادن و دعوت روزه‌داران محروم كند، با احتمال بالايي شما هم از آن دسته افرادي خواهيد بود كه برنامه‌اي براي دعوت دوستان و آشنايان براي افطار خواهيد داشت. پس لازم است كه خانه شما نيز شرايط مهماني‌دادن را داشته باشد. اگر فكر مي‌كنيد خانه براي اين كار آماده نيست، همين روزهاي باقيمانده تا‌ ماه مبارك، زماني را مشخص كنيد تا خانه‌تكاني كوچكي انجام دهيد. در غيراينصورت مجبور مي‌شويد در روزهايي كه روزه هستيد، در كنار كارهاي لازم براي آماده‌كردن افطاري و سحري، خانه را هم مرتب و تميز كنيد. پس، اين بهترين گزينه براي آينده‌نگري در اين زمينه است.

  • به آشپزخانه برگرديد

به مهم‌ترين قسمتي كه منتظر آن بوديد رسيديم؛ آشپزخانه در ‌ماه رمضان! براي شروع بايد درنظر داشته باشيد كه شما 2 وعده كلي در اين يك‌ماه پيش‌رو داريد؛ افطاري و سحري. براي افطاري اغلب توصيه بر اين است كه غذايي ساده‌ درنظر گرفته شود تا بعد از چندين ساعت خالي‌بودن معده، يكباره به آن شوك وارد نشود. گزينه‌هايي مانند نان و پنير و سبزي و گردو همراه با سوپ، از پرطرفدارترين‌ افطاري‌ها در ميان افراد روزه‌دار هستند. براي جلوگيري از تكراري‌نشدن اين برنامه، دستور سوپ‌هاي مختلفي را يادداشت و مواداوليه آنها را تهيه كنيد. اغلب سوپ‌ها جو يا سبزيجاتي مانند جعفري را در دستور تهيه خود دارند. مي‌توانيد جو پرك را جايگزين جو كنيد تا سرعت پخت‌وپز شما بالاتر برود و سبزيجات تازه را بعد از ضدعفوني و شست‌وشو، خرد كنيد و در فريزر قرار دهيد. براي وعده‌‌ سحري، اغلب بايد غذاهاي كاملي مانند خورش‌ها همراه با برنج را درنظر بگيريد؛ با توجه به تنوعي كه در اين ايام احتياج داريد، موادي مانند كرفس، سبزي قرمه و... را تهيه كنيد و كنار بگذاريد.

  • از دمنوش‌ها و شربت‌ها غافل نشويد

در كنار غذاهايي كه براي افطاري و سحري آماده مي‌كنيد، بايد به شربت‌ها، دمنوش‌ها و دسرهايي كه در زمان بين افطار تا سحر مي‌شود آنها را خورد، توجه كنيد. بعد از افطاري، برخلاف تصور غالب، افراد اشتهاي زيادي براي غذا ندارند، پس بهترين گزينه همين موارد ساده هستند كه مي‌توانند به بدن افراد كمك كنند تا آب و مواد مورد نياز بدن را جبران كنند. در خريد‌هايتان مواداوليه دسر‌هايي كه در خانه مورد استقبال قرار مي‌گيرد را جاي بدهيد؛ مثلا نشاسته و آرد برنج براي فرني‌ها با طعم‌هاي مختلف كاربرد دارند. گلاب، عرق‌ هل و انواع عرقيجات معطر گياهي كه در تهيه شربت‌ها به كمك شما مي‌آيند را فراموش نكنيد. از دمنوش‌ها غافل نشويد. دمنوش‌ها طرفداران خاص خود را دارند. سعي كنيد انواعي از آنها را تهيه كنيد كه با دستگاه گوارش سازگارترند.

کد خبر 370636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha