مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

معاون منابع انسانی شهرداری تهران در مورد حواشی اخیر درخصوص استخدام‌های مترو و مؤسسه همشهری پاسخ داد.

شهرداری تهران

سيدجعفر تشكري‌هاشمي ظهر ديروز و در حاشيه جلسه ۱۸۸۸ در واكنش به برخي اظهارنظرها مبني بر استخدام چندصد نفر در متروي تهران گفت: اين موضوع به سال‌هاي ۹۰ تا ۹۱ مربوط مي‌شود. وي با بيان اينكه اين موضوع براي زماني كه در پي توسعه مترو نيازمند نيروي انساني بوده‌ايم رخ داده، گفت: مترويي كه ۳۴كيلومتر خطوط داشت با يك برنامه‌ريزي مفصل و براساس طرح جامع ترافيكي پايتخت و برنامه‌هاي پنج‌ساله به ۲۰۰كيلومتر رسيد و حتي در روزهاي اخير به ۳۰۰كيلومتر نيز ارتقا مي‌يابد.

وي با بيان اينكه تعداد واگن‌ها از حدود ۳۰۰واگن به ۱۳۰۰ رسيد و تعداد مسافران نيز از ۶۶۰ هزار به ۳.۵ميليون نفر رسيده است، گفت: اين توسعه جهشي در مترو در حالي رخ داد كه بايد نيروي انساني مورد نياز و براساس يك ساختار علمي و مبتني بر تجارب جهاني جذب شود و اين در حالي است كه همزمان با افزايش تعداد خطوط، پايانه‌ها و مراكز تعميرات و نگهداري قطارها نيز افزايش يافت و بايد نيروي لازم و متخصص جذب مي‌شد و دستگاه‌هاي متعدد نيز روي جذب اين نيروها نظارت داشتند.

وي با بيان اينكه كمبود شديد نيرو در مترو به‌گونه‌اي بود كه بارها مسئولان اين مسئله را گوشزد كرده‌اند، افزود: در دو بخش نيروها جذب شدند و عمده افراد، نيروهايي بودند كه در شركت تأمين نيروي انساني در مترو به‌كار گرفته شده بودند اما قراردادي با مترو نداشتند و در پي اين جذب نيرو به شركت بهره‌برداري مترو وارد شدند و گروه ديگر كسري‌هاي سازمان بود كه رفع شد چرا كه طبق برآوردهاي علمي به ازاي هر ايستگاه ۵۱نفر نيرو لازم است اما هم‌اكنون در هر ايستگاه ۲۵نفر حضور دارند.

تشكري‌هاشمي افزود: متأسفانه برخي عنوان كردند كه نيروهايي كه توسط شركت مترو جذب شده‌اند، بي‌سواد و كم‌سواد بودند كه بي‌احترامي به همكاران متخصصي است كه داراي تحصيلات عاليه هستند و اصولا اگر از دانش كافي برخوردار نبودند، قادر نبودند كه شبكه بزرگ مترو را بدون مشكلي اداره كنند.

وي در ادامه در پاسخ به برخي انتقادات توييتري اعضاي شورا مبني بر اينكه يكي از چالش‌هاي شهردار آينده عدم تأمين حقوق است، گفت: همت مديران آينده تعيين‌كننده چالش‌هاست و تهران به‌عنوان پايتخت و نماد شهر توسعه‌يافته بايد همواره مورد توجه قرار گيرد و هرچقدر كه نگاه به شهر حقير و كوچك باشد، موضوعات اينچنيني بزرگ مي‌شوند و اميدوارم تيم مديريت آينده شهر با نگاه بلند و حداقل در تراز كارهاي شهر برنامه‌ريزي‌هايي انجام دهند تا اين مسير را ادامه دهند؛

چراكه براساس يك ضرب‌المثل قديمي هر كسي كه مي‌خواهد به دامنه كوه برسد بايد قله را درنظر بگيرد و بايد اعلام كنم در طول ۱۲سال مديريت قاليباف حتي يك روز هم پرداخت حقوق دچار تأخير نشده و در تهران پروژه‌هايي انجام شده است كه در تاريخ كشور به يادگار خواهد ماند.

معاون شهردار تهران همچنين درباره حواشي استخدام ۳۰۰نفر در مؤسسه همشهري با بيان اينكه متأسفانه به كرات اخبار خلاف واقع و دستكاري شده به اطلاع مردم رسيده مي‌شود، گفت: قطعا نيروي جديدي در شهرداري وارد نمي‌شود و تبديل وضعيت‌ها براساس مقررات بوده است. افرادي كه در مؤسسه همشهري تبديل وضعيت شدند قبلا قرارداد داشته و تنها اين قراردادهايشان تمديد شده است.

وي با بيان اينكه براساس مجوز سازمان اداري - استخدامي و با كنترل و نظارت آن سازمان 5هزار نفر از پرسنل شهرداري كه سوابق بالايي نيز داشتند، تبديل وضعيت شدند، گفت: تبديل وضعيت‌ها در شهرداري طبق هماهنگي با سازمان اداري و استخدامي بوده كه حداقل اين افراد 3سال سابقه داشته و مداركي از فوق‌ديپلم تا دكتري داشتند.

کد خبر 371781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha