چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون اول قوه قضائیه گفت: رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش در دادگاه‌ها و مراجع قضائی مراحل نهایی و پایانی خود را می‌گذراند.

ابراهیم رئیسی در همایش نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران افزود: جرایم مرتکب شده از سوی اراذل و اوباش همگی در یک سطح نبوده و در برخی از مجرمان که جرایم آن‌ها بسیار سنگین بود، حتی حکم اعدام نیز‌ صادر و اجرا شد.

وی گفت: در تعدادی از شهرها نیز پرونده‌های افراد در مرحله دادسرا و دادگاه قرار دارد و تعدادی از پرونده‌ها نیز مراحل پایانی رسیدگی خود را می‌گذراند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: تعدادی از اراذل و اوباش نیز که اتهام آن‌ها   در سطح صدور حکم اعدام نبود به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند.

رئیسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در قوه قضائیه و نیروی انتظامی در اجرای طرح جمع‌آوری مواد‌فروشان و معتادن هماهنگی لازم انجام شده است یا خیر؟ گفت: برخورد با معتادان از سوی نیروی انتظامی کاری فوری است و این افراد پس از جمع‌آوری در محل‌هایی دور از اجتماع  نگهداری می‌شوند  تا زمانی که ترک کرده و پشیمان شوند.

وی گفت: برخورد با قاچاقچیان عمده مواد‌مخدر همیشه در دستور کار قرار دارد ولی در زمینه برخورد با فروشندگان خرد مواد‌مخدر کم توجهی شده بود که اجرای طرح جمع‌آوری آنان بسیار مؤثر است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: برخورد با افراد شرور، متخلف و مواد فروشان باید دقت شود تا اقدامات به صورت مقطعی نباشد زیرا اقدامات مقطعی تأثیرگذاری لازم را ندارد.
وی گفت هماهنگ بودن بخش‌های قضائی و انتظامی و فرهنگی در اجرای برخورد با این افراد لازم است.

به ‌گزارش فارس معاون اول قوه قضائیه همچنین در همایش نظارت همگانی ناجا با اشاره به لزوم حساس بودن قاضی و پلیس در ارتباط با حقوق مردم گفت: اگر این حساسیت کم شود آسیب وارد می‌شود و لذا اگر فرماندهان با نیرویی مواجه شوند که تمامی شرایط مطلوب را دارا بوده ولی از حساسیت لازم برخوردار نباشد همین موضوع برای بی‌صلاحیتی آن نیرو کافی است.

رئیسی وجود اقتدار در نیروی انتظامی را باعث افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به پلیس ذکر کرد و گفت: اقتدار درون خود آداب اخلاقی را نیز داراست.

وی ادامه داد: در یک سوی اقتدار قانون و اخلاق وجود دارد که از طرفی نیز با بالا رفتن سطح دانش و مهارت در نیروی انتظامی باعث افزایش مشارکت و اعتماد عمومی می‌شود.

کد خبر 37200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز