پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ تصمیم خود را درباره توافق‌نامه اقلیمی پاریس اعلام کرد و رای به خروج این کشور از این ائتلاف جهانی داد. او توافق پاریس را "تنبیه برای آمریکا" خواند و افزود: نمی‌توانم از توافقی حمایت کنم که برای امریکا یک تنبیه باشد.

paris accord

paris accord

دونالد ترامپ رئيس جمهور امريكا گفت برای اجرای وظیفه‌ام در محافظت از آمریکا و مردم آمریکا خروج آمريكا از توافق اقليمي پاریس را اعلام می‌کنم. این معاهده به ضرر اقتصاد و مردم آمریکاست.

او افزود: به عنوان كسي كه عميقا به محيط زيست اهميت مي‌دهم نمي‌توانم با وجدان راحت از توافقي حمايت كنم كه براي امريكا يك تنبيه باشد.

او گفت: براي حمايت از شهروندان امريكايي از توافق پاريس خارج مي‌شويم. ما بدون توافقنامه اقلیمی پاریس تمیزترین آب و هوا را داریم. ما با محیط زیست رفتار دوستانه خواهیم داشت اما ما تجارت و بیزینسمان را از کار نمی‌اندازیم.

ترامپ همچنین اعلام کرد که مشتاق است که با دموکرات‌ها در خصوص دستیابی به برنامه‌ای بهتر از توافقنامه پاریس همکاری و همفکری کند.

ترامپ گفت تصمیم آمریکا به خروج از توافق پاریس به صنایع نفت و ذغال سنگ آمریکا کمک می‌کند.

در همین‌حال شهردار پاریس اعلام کرد که تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه اقلیمی پاریس اشتباه است و عواقب ناگواری را درپی خواهد داشت.

کمیسیون اروپا هم پس از سخنان ترامپ اعلام کرد که اقدام خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس، روز غم‌انگیزی برای جامعه‌جهانی است و ما باید به دنبال متحدان جدیدی باشیم

کد خبر 372043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha