مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

یک فلوشیپ قرنیه با بیان اینکه نباید قطره‌های اشک مصنوعی یا نگهدارنده را زیاد مصرف کرد، گفت: در مورد استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی یا نگهدارنده محدودیت وجود دارد و نباید بدون حساب و کتاب داخل چشم ریخته شود.

حسين سياتيري، خشكي چشم را يكي از مشكلات شايع در ميان بانوان دانست و ادامه داد: مسائل محيطي مثلا كار زياد با كامپيوتر يا مقدار ناكافي آب مصرفي، در ايجاد خشكي چشم مؤثر است و اشك مصنوعي درمان جايگزين براي اينگونه افراد است.

سياتيري در پاسخ به اين سؤال كه آيا تغذيه در بروز خشكي چشم نقش دارد، اظهار داشت: بله، براي پيشگيري از خشكي چشم توصيه مي‌شود افراد مستعد، از غذاهاي آبكي و ميوه‌ها استفاده كنند و مصرف غذاهاي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 مانند ماهي را مدنظر قرار دهند.

وي همچنين درباره عفونت چشم كه در تابستان بسيار شايع مي‌شود توضيح داد و گفت: در هنگام عفونت، بايد از ماساژ چشم پرهيز شود و شست‌وشو اقدام منطقي‌تري است؛ چون ماساژ، موجب خراش قرنيه و ايجاد عوامل ميكروبي ثانويه مي‌شود.

سياتيري گفت: درد، سوزش، حساس‌شدن چشم، ناتواني در باز‌كردن پلك و ترس از نور، از نشانه‌هاي عفونت به‌شمار مي‌آيند. وي عوامل آسيب‌رسان به سلامت چشم را به 2 دسته عفوني و غيرعفوني تقسيم كرد و افزود: باكتري‌ها، قارچ‌ها و ويروس‌ها جزو عوامل عفوني و ضربه، مواد شيميايي اسيدي يا قليايي و سوختگي و موارد مشابه در دسته دوم جاي مي‌گيرند.

کد خبر 372110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha