دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

داستان اکران «ویلایی‌ها» را می‌توان شگفت‌ترین مورد نمایش فیلم در سال ۹۶ دانست؛ فیلمی که فروش پایین آن خیلی‌ها را شوکه کرد و خبر پایان زودهنگام اکرانش همه را به تکاپو انداخت تا فیلم را چند روز بیشتر روی پرده نگه دارند.

به گزارش همشهري، سرانجام فشارهاي واقعي و مجازي در يك هفته اخير نتيجه داد و ويلايي‌ها كه قرار بود از فردا جاي خود را به «رگ خواب» حميد نعمت‌الله بدهد، تا آخرين چهارشنبه ‌ماه مبارك رمضان به اكران در سراسر ايران ادامه مي‌دهد. اين در حالي است كه پيش‌فروش بليت‌هاي رگ خواب براي اكران از 17خرداد از هفته گذشته آغاز شده بود و حالا مشخص نيست سرنوشت بليت‌هاي فروخته‌شده چه مي‌شود.

ويلايي‌ها كه برخي آن را نجيب‌ترين فيلم دفاع‌مقدسي سال‌هاي اخير مي‌نامند، در حالي روي پرده سينماها رفت كه انتظار مي‌رفت فروشي مناسب داشته باشد اما به هر دليل عملكرد آن در 3هفته ابتدايي چندان مناسب نبود تا شوراي صنفي نمايش در اقدامي بحث‌انگيز تصميم بگيرد آن را از پرده پايين بياورد. تازه در اين هنگامه بود كه سيل حمايت‌ها از ويلايي‌ها آغاز شد و تقريبا تمام طيف‌ها بر ادامه اكران آن به توافق رسيدند.

پس از اين ماجراها ابتدا خبري منتشر شد مبني بر اينكه اكران ويلايي‌ها تا شب‌هاي قدر در سينماي سرگروه ادامه خواهد داشت و پس از آن رگ خواب نعمت‌الله به جاي فيلم تحسين‌شده منير قيدي روي پرده مي‌آيد. هرچند در اين ميان عوامل فيلم قصد داشتند در اعتراض به آنچه آن را «بي‌عدالتي در اكران» مي‌خوانند، ويلايي‌ها را امروز سه‌شنبه از پرده پايين بكشند. گرچه حالا به‌نظر مي‌رسد آنها از موضع خود كوتاه آمده‌اند تا فيلم چند روز ديگر ميزبان مخاطبان باشد.

روز گذشته بنياد سينمايي فارابي بيانيه‌اي منتشر و در آن تأكيد كرد نمايش ويلايي‌ها تا پايان‌ماه رمضان ادامه خواهد داشت. با همه اين تفاسير، حتي اگر اكران ويلايي‌ها تا آخرين سه‌شنبه‌ماه رمضان يعني 30خرداد هم ادامه يابد، مي‌توان گفت چندان دردي از آن دوا نمي‌شود. كافي است دقيق شويم به شب‌هاي عزاداري پيش رو و افت طبيعي تعداد تماشاگران تا مشخص شود تنفس مصنوعي اهالي سينما فقط تا چند روز مي‌تواند به حيات ويلايي‌ها تداوم بخشد.

کد خبر 372265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha