شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

بازیگری که تا همین یکی دو سال پیش کمتر کسی او را می‌شناخت و چهره‌اش حتی برای اهالی سینما هم ناشناس بود، با ایفای نقش در ۲ فیلم محمدحسین مهدویان، ره‌صد ساله شهرت را یکشبه رفت و حالا گزینه بسیاری از فیلمسازان برای ایفای نقش‌های ریز و درشت است.

به گزارش همشهري، هادي حجازي‌فر با اين اسم سينمايي و چهره‌اي خشن و در عين حال مهربان، شايد از كم‌روترين بازيگران امروز سينما و تلويزيون باشد. او كه ‌زاده يكي از شهرهاي آذربايجان غربي است و كار خود را با هنر نمايش به‌ويژه تئاتر عروسكي آغاز كرده بود، با ايفاي نقش سردار جاويدالاثر سپاه اسلام، حاج‌احمد متوسليان در «ايستاده در غبار» در آسمان بازيگري درخشيد.

نقش او گرچه حتي يك خط هم ديالوگ نداشت، چنان به دل‌ها نشست كه نامزد نشدنش يكي از شگفتي‌هاي جشنواره سي و چهارم بود.حجازي‌فر 40ساله اندكي پس از اكران موفق ايستاده در غبار دوباره به گروه بازيگران پروژه تازه مهدويان پيوست و با شيرين‌زباني‌هايش در «ماجراي نيمروز» تا يك قدمي كسب سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مكمل مرد جشنواره سي و پنجم پيش رفت.

كمال كه از خط مقدم جنگ براي نبردي شهري پا به تهران اوايل دهه 60گذاشته بود، به محور اصلي پاسداران اطلاعات عمليات ماجراي نيمروز تبديل شد و در تمام صحنه‌ها حضوري تأثيرگذار و ماندگار داشت. فقط براي نمونه به ياد بياوريد صحنه پاياني را كه كمال بي‌خبر از همه جا فرزند سركرده گروهك منافقين را در آغوش گرفته و وقتي از واقعيت باخبر مي‌شود، صرفا يك واكنش معنادار از خود نشان مي‌دهد.

پس از اين دو تجربه بسيار موفق، خيلي‌ها نام حجازي‌فر را در گوشه ذهن خود ثبت كردند و فيلمسازان برايش نقش درنظر گرفتند. چهره فعال اين روزهاي سينما و تلويزيون كه در سريال «نفس» جليل سامان حضوري كوتاه اما تأثيرگذار و ماندگار داشت، جزو گروه بازيگران پروژه سينمايي «آستيگمات» به كارگرداني مجيدرضا مصطفوي است.

حجازي‌فر در اين فيلم با مهتاب نصيرپور، محسن كيايي، باران كوثري، حسين پاكدل، سيامك صفري، حسام محمودي، بهنوش بختياري، محمد شاكري و نيكي كريمي همبازي است.شايد كنجكاوي‌برانگيزترين فيلم كارنامه او را در سال 96بتوان «به وقت شام» ابراهيم حاتمي‌كيا دانست؛ روايتي از حضور مدافعان حرم در سوريه و تلاش براي سالم نشاندن هواپيمايي كه مقصد آن شام است. حجازي‌فر كه بارها گفته آينده خود را پشت دوربين و روي صندلي كارگرداني جست‌وجو مي‌كند، شايد با به وقت شام بتواند يك سيمرغ بلورين به سياهه افتخارهايش بيفزايد و با دستاني پر وارد دنياي فيلمسازي شود.

او در نوزدهمين فيلم حاتمي‌كيا با بابك حميديان همبازي است و بخت يارش خواهد بود اگر داوران سي و ششمين جشنواره فيلم همچون هميشه به بازيگران فيلم‌هاي خالق «آژانس شيشه‌اي» و «باديگارد» روي خوش نشان بدهند.

  • انقلابي فراري اما منطقي

وقتي خبر رسيد هادي حجازي‌فر در آخرين روزهاي توليد به جمع بازيگران مجموعه تلويزيوني «نفس» پيوسته، خيلي‌ها مشتاق بودند هنرنمايي او را در سريال انقلابي جليل سامان تماشا كنند. اين انتظار چندان طول نكشيد و حجازي‌فر در همان قسمت‌هاي ابتدايي به نقش يك انقلابي فراري در قاب تلويزيون ظاهر شد. گرچه نقش خيلي پررنگ نبود اما سخت مي‌توان بازيگري ديگر را جاي حجازي‌فر در نقش انقلابي فراري و منطقي تصور كرد و اين يعني او براي خودش صاحب امضا شد.

کد خبر 372773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha