جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

ستاره سوئدی فیلم‌های «دختری با خالکوبی اژدها» و «جان ویک» پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان ریه در ۵۶سالگی تسلیم مرگ شد و از دنیا رفت.

مایکل نیکویست

به گزارش همشهري، مايكل نيكويست كه ‌زاده استكهلم و دانش‌آموخته بازيگري در آكادمي تئاتر مالمو بود، با بازي در نسخه سوئدي سه‌گانه خالكوبي اژدها در دنيا به شهرت رسيد.

پس از موفقيت دختري با خالكوبي اژدها، «دختري كه با آتش بازي كرد» و «دختري كه به لانه زنبور لگد زد» (براساس كتاب‌هاي پرفروش و موفق استيگ لارسن) نيكويست راه خود را به هاليوود باز كرد و در جان ويك و «ماموريت غيرممكن: پروتكل شبح» با كيانو ريوز و تام كروز همبازي شد. او از محبوب‌ترين و موفق‌ترين بازيگران تئاتر و سينماي سوئد بود كه سال 2000با بازي در كمدي درام «با هم بودن» مورد توجه قرار گرفت.

نيكويست كه اين اواخر پركارتر هم شده بود، پيش از مرگ، بازي در تريلر «قاتل شكارچي» به كارگرداني داناوان مارش را به پايان رساند. او در اين فيلم با جرارد باتلر، گري اولدمن و بيلي باب تورنتن همبازي بود. ديگر فيلم تازه بازيگر فقيد سوئدي «كورسك» با موضوع فاجعه زيردريايي روسي با بازي كالين فارل به كارگرداني تامس وينتربرگ است كه سال آينده ميلادي اكران مي‌شود. پس از موفقيت تجاري دختري با خالكوبي اژدها در سوئد و ديگر كشورهاي منطقه اسكانديناوي، استوديو سوني حق ساختن نسخه انگليسي‌زبان آن را خريد كه در 2011به كارگرداني ديويد فينچر و بازي كريگ توليد شد.

کد خبر 374588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha