آزاده مختاری: عاملان جنایت قصد داشتند با صحنه‌سازی‌ ماجرا را یک سقوط مرگبار خودرو جلوه دهند، اما تحقیقات بازپرس جنایی پایتخت و کارآگاهان پلیس آگاهی این راز تلخ را فاش کرد.

اواخر مهرماه گذشته، کارآگاهان جنایی پلیس پایتخت ماجرای سقوط مرگبار یک خودرو به قعر دره‌ای در اطراف تهران را به حسین اصغرزاده – بازپرس ویژه قتل – گزارش کردند.

درحالی که مرگ راننده خودرو در داخل آن مشکوک به‌نظر می‌رسید، بازپرس اصغرزاده و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی- ویژه قتل- با حضور در صحنه، تحقیقات جنایی را در این باره آغاز کرد.

با وجود اینکه شواهد ظاهری نشانگر سقوط  خودرو بود، بازپرس جنایی با بررسی وضعیت جسد و مشاهده پاهای برهنه مقتول، احتمال یک صحنه‌سازی‌ مرگبار را منتفی ندانست.

بازپرس دوم جنایی پایتخت، با توضیح درباره راز گشایی این جنایت گفت: در مراحل اولیه تحقیق مشخص شد مرگ قربانی حادثه‌ در اثر سقوط خودرو نبوده، بلکه جسد وی در صندلی عقب خودرو قرار داده شده و شخص دیگری خودرو را به محل حادثه آورده و سپس با انگیزه صحنه‌سازی‌ آن را به سمت پرتگاه هل داده است.

وی افزود: پیدا شدن پتویی که جسد احتمالا در آن پیچیده شده بود، نیز فرضیه صحنه‌سازی‌ را تقویت کرد، به این ترتیب برای زیر نظر گرفتن حرکات تمامی مظنونان احتمالی و رسیدن به عاملان این جنایت، مرگ این مرد ،حادثه مرگباری در اثر سقوط خودرو اعلام شد.

این در حالی بود که در این مدت، تمامی مظنونان احتمالی تحت نظر قرار داشتند و در نهایت یک زن و 2 مرد  که به‌نظر می‌رسید انگیزه‌ای  برای ارتکاب این جنایت داشته باشند، شناسایی شده و دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.

بازپرس جنایی ادامه داد: در این مرحله با توجه به دلایلی که کارآگاهان اداره 10 آگاهی پایتخت – ویژه قتل- در اختیار داشتند، مظنونان تحت بازجویی قرار گرفتند که با اعتراف یکی از3 مظنون پرونده، راز این جنایت که درپی یک انتقام‌جویی سیاه بود بعد از 2ماه تلاش تخصصی فاش شد.

کد خبر 37653

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز