پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

نویسنده: زچاریا نیومن | کارآفرینی سرزمین ریسک و پاداش است که در آن بیشتر مرزهای کاری سنتی حذف شده‌اند.

enterpreneurship

هيچ‌كس به شما به‌عنوان يك كارآفرين نمي‌گويد چطور كار كنيد، چه مدت كار كنيد يا چه ميزان درآمد داريد. در واقع ميليون‌ها مزيت درآزادي كارآفرينان وجود دارد اما همين آزادي سبب به‌وجود آمدن مشكل هم مي‌شود. يكي از آنها اين است كه كارآفرينان آزادانه تصور مي‌كنند كاري كه انجام مي‌دهند صحيح است اما در واقعيت اشتباه مي‌كنند. در اينجا 4اشتباه رايج كه در مسير كارآفريني بايد از آنها پرهيز شود اشاره شده است:

  • به‌دنبال يك موفقيت نادرست رفتن: اگر مراقب نباشيد ممكن است تصور كنيد بعضي از پارامترهاي مادي، شما را موفق مي‌كنند يا اينكه فكر كنيد يك سبك زندگي خاص يعني موفقيت. اغلب افراد تلاش مي‌كنند راه موفقيت و شادي خود را بخرند و مي‌بينند آنچه درپي آن بودند را نمي‌خواهند. براي غلبه بر اين دام، به موفقيت فكر كنيد و مفهوم آن را بنويسيد. مراقب باشيد در كدام جهت حركت مي‌كنيد و گام‌هاي منسجم براي دستيابي به آن برداريد.
  • ارتباطات نامناسب: بهتر است به ارتباط مؤثر با كارمندان، پيمانكاران و مربيان فكر كنيد. خيلي از ما به‌طور صحيح و كارآمد ارتباط برقرار نمي‌كنيم. موردي كه مي‌خواهيد هنگام برقراري ارتباط به پرسنل بگوييد و اثري كه مي‌خواهيد ايجاد كنيد ممكن است كارآمد و صحيح نباشد. به‌منظور جلوگيري از اين اشتباه هنگام ارتباط برقرار كردن با واقعيت‌ها صحبت كنيد و اثرگذاري آن را ببينيد. با گرفتن تست شخصيت از كارمندانتان مي‌توانيد از قبل بدانيد كه با آنها چطور ارتباط برقرار كنيد. آنها به جزئيات بيشتري از شما نياز دارند تا ارتباط نرمالي را با شما داشته باشند.
  • هميشه حق با مشتري است: اين سوء‌تفاهم رايجي است كه مي‌تواند شما را خسته كند. اداره كسب و كار طوري كه هميشه حق با مشتري است پيام شما را مبهم و گنگ مي‌كند و مشتري نمي‌داند چطور با شما و پرسنل برخورد كند و درنهايت سبب مي‌شود به اقليتي از مشتريان سرويس دهيد نه اكثر مشتريان. به‌جاي اين فلسفه كه هميشه حق با مشتري است، به اين فلسفه فكر كنيد كه مشتري هميشه محترم است. بايد در برخورد با مشتريان با احترام رفتار شود و نبايد گاهي اشتباه شود؛ بنابراين هدفتان را مشخص كنيد و به خوبي به مشتري سرويس دهيد.
  • دنبال كسب درآمدبودن به‌جاي داشتن استقلال: ممكن است تصور كنيد كه پول و آزادي (استقلال) مترادف يكديگرند؛ مخصوصا در زماني كه پول كم است. اين طرز فكر مي‌تواند مالكان كسب و كار را وارد مسير نادرستي بكند و سرپوشي روي درآمدشان بگذارد. به‌دنبال پول بودن مي‌تواند زندگي را مختل كند و باعث شود دنبال مواردي نادرست باشيم. پول بايد محصول جانبي باشد نه تمركز.
  •  در درازمدت براي استقلال فعاليت كنيد. در خارج از كار خود را آموزش دهيد و بر منافع پولي كوتاه‌مدت تمركز كنيد در اين صورت آزادي واقعي داريد. در عوض، بر قدرت و رشد كسب و كارتان تمركز كنيد، در اين صورت پول خواهيد داشت. با رشد و آموزش مناسب، آزادي و سرمايه را تجربه مي‌كنيد. پرهيز از دام‌ها شما را به سمت موفقيت هدايت مي‌كند. بنابراين با هدف مناسب حركت كنيد. شايد لازم باشد مجددا اهداف را ارزيابي و تنظيم كنيد زيرا چند درجه انحراف از ابتدا شما را در انتها در معرض ريسك قرار مي‌دهد. سفر را آغاز كنيد و موفق باشيد.
  • ترجمه: اميرعلي رمداني
کد خبر 376659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha