رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: خدمت‌رسانی شهرداری تهران به جامعه معلولان در دوره اخیر مدیریت شهری در زمینه‌های ایجاد نهضت مناسب‌سازی‌ بوستان‌ها، خدمات رایگان حمل‌ونقل و ورزش، راه‌اندازی کانون معلولان و... قابل‌انکار نیست و امیدوارم شهردار آینده نیز نسبت به ارتقای جایگاه معلولان و بهبود کیفی زندگی آنان اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

علي همت محمودنژاد با اشاره به نقل قول‌هايي كه از وي در يكي از روزنامه‌هاي كشورشده است، تصريح كرد: متأسفانه برخي در تنظيم گزارش به‌صورت گزينشي عمل مي‌كنند و مطالب مدنظر و مورد سليقه خود را برجسته مي‌كنند. محمودنژاد يادآور شد: طي دهه اخير در دوران مديريت شهري اقدامات شايسته بسياري براي جامعه معلولان پايتخت انجام شد كه ازجمله مي‌توان به نهضت مناسب‌سازي‌ بوستان‌ها براي افراد داراي معلوليت اشاره كرد و در اين زمينه خوشبختانه بيش از 22بوستان در نقاط مختلف شهر تهران مناسب‌سازي‌ شده است.

وي راه‌اندازي سرويس حمل‌ونقل معلولان را از ديگر اقدامات مديريت شهري اخير عنوان كرد و افزود: بيش از 100دستگاه اتومبيل به افراد داراي معلوليت خدمت‌رساني مي‌كنند و آنان را به بيمارستان، مراكز درماني و مراكز آموزشي انتقال مي‌دهند. رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان با اشاره به راه‌اندازي مجتمع ورزشي قمر بني‌هاشم در منطقه20 به‌عنوان بزرگ‌ترين مركز ورزشي خاورميانه گفت: معلولان مي‌توانند از خدمات اين مركز شامل ورزش‌هاي وزنه‌برداري، تيراندازي و... به‌صورت رايگان استفاده كنند.

به‌رغم انتقاداتي كه به وضعيت معلولان در سطح شهر وجود دارد اما نگاه به حقوق اجتماعي آنان قابل تقدير بوده و راه‌اندازي كانون معلولان در 22منطقه شهر تهران و سازماندهي، هماهنگي و عضويت بيش از 8هزار معلول در خانه‌هاي سلامت محله‌هاي پايتخت برندي است كه به نام شهرداري تهران در دوره اخير ثبت شده است.

وي با بيان اينكه حضور اجتماعي معلولان در سال‌هاي اخير به‌واسطه فعاليت‌هاي مديريت شهري فراهم شده است، افزود: حضور 2نفر از جامعه معلولان در دوره چهارم شوراي اسلامي شهر تهران نيز فضا را براي حضور گسترده اين قشر در برنامه‌هاي فرهنگي هنري فراهم كرد. محمودنژاد، انتصاب 3 معلول به‌عنوان مشاور شهردار را از ديگر اقدامات خوب قاليباف در حوزه معلولان دانست و تأكيد كرد: اميدوارم شهردار آينده نيز نسبت به ارتقاي جايگاه معلولان و بهبود كيفي زندگي آنان اقدامات شايسته‌اي انجام دهد.

کد خبر 376869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha