شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

در روزهای آخر هفته یک زن و ۴ مرد در ۵ حادثه مختلف به قتل رسیدند و پلیس و بازپرس‌های جنایی را راهی ماموریت‌های مختلف کردند.

متهم

نخستين جنايت ساعت16 چهارشنبه، به قاضي سيدسجاد منافي آذر بازپرس ويژه قتل مخابره شد. محل جنايت طبقه دوم خانه‌اي قديمي در جنوب غرب تهران بود. قرباني پسري 21ساله بود كه براثر خفگي جانش را از دست داده بود و عامل قتل كسي نبود جز پدرش. وقتي مأموران به محل حادثه رسيدند اين مرد در شوك بود و مادربزرگ قرباني ناله سر مي‌داد.

كارآگاهان به سراغ مادربزرگ مقتول رفتند، او با گريه گفت: لحظاتي قبل به خانه پسرم آمدم تا سري به او بزنم اما ناباورانه با جسد نوه‌ام روبه‌رو شدم. پسرم بالاي جسدش نشسته بود و گريه مي‌كرد و من تازه متوجه شدم كه او در درگيري نوه‌ام را به قتل رسانده است.

بررسي‌هاي پليسي در اين زمينه ادامه يافت. دور گردن قرباني پارچه‌اي پيچيده شده بود و نشان مي‌داد كه بر اثر خفگي جانش را از دست داده است. قاضي جنايي دستور بازداشت قاتل را صادر كرد و مرد ميانسال ديروز وقتي به شعبه سوم دادسراي جنايي تهران منتقل شد، درحالي‌كه اشك مي‌ريخت گفت كه به‌شدت پشيمان است و هرگز قصد كشتن پسرش را نداشته است.

او ادامه داد: پسرم بيماري روحي و رواني داشت و حتي چندبار در بيمارستان بستري شده بود. پزشكان به او دارو داده بودند، ‌هروقت داروهايش را مصرف مي‌كرد آرام بود اما اگر روزي داروهايش را نمي‌خورد بدخلقي‌هايش شروع مي‌شد. با وجود اين هميشه هوايش را داشتم، چرا‌كه پزشكان مي‌گفتند وضعيتش مناسب نيست و ممكن است به يكي از ما آسيب بزند. وي ادامه داد: مدتي قبل با مادرش تصميم گرفتيم او را به آلمان بفرستيم. همه كارهايش را انجام داده بود تا بتواند براي تحصيل به اين كشور برود.

روز حادثه از من پرسيد كه آيا براي او بليت تهيه كرده‌ام كه من پاسخ دادم هنوز نه! همين باعث عصبانيت او شد به حدي كه تمام وسايل خانه را شكست. داد و فرياد راه‌انداخت و ميزي را به سمتم پرتاب كرد. چندبار به او تذكر دادم اما فايده‌اي نداشت. از خانه بيرونش كردم تا هم او آرام شود هم من. اما يك دفعه مرا گرفت و به سمت ديوار هلم داد. من هم پارچه‌اي را دور گردنش انداختم. مي‌خواستم آرامش كنم اما نمي‌دانم چه شد كه ناگهان صورتش كبود شد و جان باخت. پس از اين اتفاق تا چند دقيقه بالاي جسد پسرم اشك ريختم اما ديگر فايده‌اي نداشت. در ادامه مادر مقتول گفت كه همسرش را مي‌بخشد و مي‌داند كه از عمد جان پسرش را نگرفته است.

  • شليك مرگبار

دومين فردي كه در آخر هفته به طرز مرموزي جانش را از دست داد مرد 73ساله‌اي بود كه با شليك گلوله به سرش جان باخت. ساعت 23:30پنجشنبه، گزارش اين جنايت به قاضي محسن مديرروستا كشيك جنايي پايتخت مخابره شد. كسي كه پليس را در جريان حادثه قرار داده بود همسر مقتول بود. تحقيقات نشان مي‌داد كه مقتول بازنشسته بوده و از مدتي قبل در شركتي خصوصي كار مي‌كرده است. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه حدود 6تا 12ساعت از مرگ وي مي‌گذرد.

اين درحالي بود كه اسلحه‌اي در فاصله چندمتري از جسد روي زمين افتاده بود. همسر قرباني مي‌گفت روز حادثه مهماني دعوت بوده و تصور مي‌كرده همسرش سركار است اما وقتي به خانه برگشته با جسد او مواجه شده است. با توجه به شواهد موجود فرضيه جنايت قوت يافته و تحقيقات در اين باره ادامه دارد.

  • دعواي گروهي

درحالي‌كه كارآگاهان ويژه قتل سرگرم تحقيق در پرونده قتل مرد بازنشسته بودند، بامداد جمعه به قاضي جنايي خبر رسيد كه مرد جواني در جريان يك دعواي گروهي با ضربات چاقو به قتل رسيده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه دعوا بين 2گروه 5و 4نفره مردان افغان رخ داده است.

كارآگاهان 2نفر را دستگير كردند اما مابقي فراري شدند. به‌گفته شاهدان قاتل پسري 18ساله بود كه با چاقو ضرباتي به مقتول زده بود. جوان دستگير شده اما ديروز وقتي پيش روي قاضي محسن مديرروستا قرار گرفت خودش را بي‌گناه دانست و قتل را گردن شخص ديگري انداخت. وي گفت: من به همراه دوستانم در پارك بوديم كه ناگهان 5نفر به سمت ما حمله كردند. مقتول هم در ميان آنها بود كه شخصي به نام سجاد با چاقو ضربه‌اي به مقتول زد.

انگيزه آنها را نمي‌دانم اما گمان مي‌كنم متهم با مقتول اختلاف قديمي داشت. حالا هم شاهدان ماجرا به دروغ گفته‌اند كه من قاتل هستم و همه اينها به‌خاطر اين است كه من دشمن زياد دارم و مي‌خواهند مرا قاتل نشان بدهند. قاضي جنايي دستور بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته محل حادثه را صادر كرده است.

  • جنايت پايان زورگيري

چهارمين فردي كه در آخرين روز هفته به قتل رسيد، مردي بود 43ساله كه در يك تعويض روغني در جنوب شرق تهران كار مي‌كرد. وي روز حادثه درحالي‌كه مقداري پول همراهش بود خانه را ترك كرد تا به محل كارش برود اما به‌گفته شاهدان در بين راه، 2مرد جوان با ضربات چاقو، وي را زخمي كردند. زورگيران پس از سرقت پول از صحنه گريختند كه مالباخته پس از انتقال به بيمارستان جانش را از دست داد. پليس در تعقيب 2زورگير قاتل است.

  • در تعقيب قاتل پژو سوار

آخر هفته حسابي سركارآگاهان جنايي با جنايت‌هايي كه در گوشه و كنار پايتخت رخ داده بود شلوغ بود كه چند ساعت پس ازقتل چهارم، گزارش پنجمين جنايت پيش روي تيم جنايي قرار گرفت. آخرين قرباني آخر هفته زن جواني بود. او ساعت 23:40جمعه درحالي‌كه چاقو خورده بود به بيمارستان منتقل شد اما چند ساعت بعد جان سپرد. آنطور كه مشخص بود راننده خودروهايي كه در خيابان فرمانيه عبور مي‌كردند چشم‌شان به‌خودروي پژو 206 افتاد كه راننده آن، زن جواني را به بيرون از ماشين پرتاب كرده و گريخته بود. شاهدان با ديدن اين صحنه به سمت زن جوان رفتند و وقتي ديدند چاقو خورده و از حال رفته است با اورژانس و پليس تماس گرفتند. تحقيقات پليس جنايي براي دستگيري پژو‌سوار فراري ادامه دارد.

کد خبر 377739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha