همشهری آنلاین: رییس کمیسیون اروپا در واکنش به قانونی شدن تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، حق هر گونه اقدامی در این مورد را برای اتحادیه اروپا محفوظ دانست و گفت: ما نیز باید از منافع اقتصادی خود در برابر آمریکا دفاع کنیم.

رئیس کمسیون اروپا

به گزارش پایگاه خبری اروپای جدید، ژان کلود یونکر چهارشنبه 11 مرداد در گفتگوی با رادیو آ.آر.د در بروکسل گفت: در اجرای تحریم های جدید همواره باید منافع اروپا مد نظر قرار داشته باشد و در غیر این صورت کمیسیون اروپا حق خود را برای اقدامات تقابلی محفوظ می داند ؛ ما آمادگی داریم و باید از منافع اقتصادی خود در برابر آمریکا دفاع کنیم و این کار را خواهیم کرد.

یونکر با بیان اینکه تصویر تحریم ها از مکانی که در آن قرار دارید متفاوت است، خاطرنشان کرد: کمیسیون اروپا تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه را بخشی از سیاست صنعتی آمریکا می داند.

وی افزود: این تحریم‌ها می‌توانند تاثیری منفی بر شرکت های اروپایی و بر پروژه‌های نفت و گاز بخصوص بر پروژه های تاثیرگذار بر منافع اتحادیه اروپا داشته باشند .

رییس کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به تحریم های خود علیه روسیه پایبند است اما اجرای کامل توافق مینسک (درباره بحران اوکراین) مستلزم این است که اعضای گروه -7 تصمیمات مشترک بگیرند و با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

یونکر افزود: قانون جدید آمریکا می تواند تاثیرات ناخواسته ای بر منافع اتحادیه اروپا در حوزه امنیت انرژی داشته باشد . همچنین بر تلاشهای اتحادیه اروپا برای متنوع سازی منابع انرژی بخصوص در کشورهای حوزه دریای بالتیک تاثیر بگذارد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه مصوبه کنگره در خصوص تحریم روسیه ( بعلاوه ایران و کره شمالی) را امضا کرد، اما با الحاق بیانیه ای ناخرسندی و نگرانی خود را برای محدود شدن اختیارات ریاست جمهوری در زمینه لغو احتمالی این محدودیت ها مورد تاکید قرار داد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه با واکنش منفی اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند آلمان و اتریش رو به رو شده است. سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش نیز امروز با انتشار پیامی در توییتر نگرانی خود را اجرایی شدن تحریمهای جدید و به خطر افتادن امنیت انرژی اروپا مورد تاکید قرار داد و خواستار اقدام اتحادیه اروپا در این مورد شد.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز بارها تاکید کرده که کاربرد تحریم‌های ضد روسی آمریکا در مورد شرکت های اروپایی قابل قبول نیست. گابریل اواخر خرداد ماه نیز در پی تصویب طرح اولیه تحریم روسیه در مجلس سنا آمریکا ، در بیانیه مشترکی با کریستین کرن صدر اعظم اتریش ، ضمن انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا تاکید کرده بود که تامین انرژی اروپا ربطی به واشنگتن ندارد. شرکت هایی مانند باسف آلمان و او ام وی اتریش از جمله پنج شرکت اروپایی هستند که قصد دارند در پروژه10میلیارد دلاری نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به شمال اروپا مشارکت کنند.

کد خبر 378256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha