مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

پروفسور الیزابت کورلی از دانشگاه آریزونا که با همکاری پروفسور شافل گزارش جامعی درخصوص اثرات فناوری‌های نوین در زندگی انسان‌ها در نشریه معتبر Nature Nanotechnology منتشر کرده است، پیدایش فناوری نانو را یکی از عرصه‌های نگران‌کننده برای دانشمندان توصیف کرد.

پروفسور الیزابت کورلی محقق و کارشناس عرصه سیاست‌گذاری‌های علمی و زیست محیطی از دانشگاه آریزونا در گفت‌وگو با مهر گفت: بررسی‌های اخیر ما نشان داده‌اند دانشمندان عرصه فناوری نانو اعمال فشار بیشتری بر انجام تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص کاربردهای آن در حوزه سلامت و زیست‌محیطی خواهند داشت، زیرا اینها عرصه‌هایی هستند که دانشمندان بیشترین نگرانی‌ها را دارند.

پروفسور کورلی افزود: دانشمندان عرصه فناوری نانو از هم اکنون نسبت به خطرات کاربردهای مختلف فناوری نانو در آینده و درمان‌های نوین پزشکی نگرانیهای خاص خود را مطرح کرده‌اند.

پروفسور کورلی در ادامه گفت: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهند که باید درخصوص خطرات بالقوه فناوری نانو اطلاعات علمی و قابل استناد بیشتری جمع آوری کرد و بنابراین انتظار من این است که همچنان باید منتظر اختصاص بودجه‌های فدرالی در این عرصه باشیم.

به گفته وی، در این میان لزوم وارد کردن مردم به جریان تحقیقات دانشمندان و روشن ساختن افکار عمومی از تأثیرات فناوری نانو بر زندگی شان کاملا احساس می‌شود.

کد خبر 37847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز