یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

آیین پایانی ششمین جشنواره فیلم شهر شامگاه روز شنبه ۱۴ مرداد با حضور محمدباقر قالیباف در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار و در آن علاوه بر معرفی و تقدیر برترین‌های این دوره، جشن تولد ۹۰ سالگی ژاله علو و بزرگداشت محمود کلاری برگزار شد.

سینما
  • شبي براي فيلمبردار برجسته

به گزارش همشهري، اجراي مراسم اختتاميه را فرزاد حسني بر عهده داشت و نخستين سخنران كسي نبود جز سيدعلي احمدي، دبير جشنواره كه اظهار اميدواري كرد جشنواره فيلم شهر در سال‌هاي آينده هم براي مردم تهران باقي بماند. در ادامه نوبت به بزرگداشت فيلمبردار برجسته سينماي ايران رسيد.

ابتدا نماهنگي از فعاليت‌هاي حرفه‌اي كلاري به نمايش درآمد و در ادامه با حضور حسين جعفريان (فيلمبردار نام‌آشنا) و محمود صلاحي (رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران) از وي تقدير شد. كلاري هم كه در اين بخش روي صحنه آمده بود، در سخناني كوتاه گفت:

«خوشحالم اين اتفاق در جشنواره فيلم شهر افتاده و خوشحالم از اينكه اين جشنواره توانسته در بخش بين‌المللي جاي خودش را پيدا كند. جا دارد اينجا از تورج منصوري ياد كنم كه آنچه امروز پشت سر گذاشته‌ام، حاصل آموزش‌هاي اوست. امشب «شبي بزرگ» در زندگي من است. در اين بخش تصاويري هم از مهران مديري پخش شد كه او كلاري را «كندوي عسل سينما» ناميده بود. حاصل نخستين همكاري مديري و كلاري اين روزها در قالب فيلم سينمايي «ساعت 5عصر» روي پرده سينماهاست.

  • تولد 90سالگي يك ستاره

در ادامه مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم شهر جمشيد مشايخي به دعوت مجري برنامه روي صحنه رفت و در كنار شهردار تهران قرار گرفت. سپس نوبت به علو، بازيگر و صداپيشه نامدار و قديمي سينما، تلويزيون، تئاتر و راديو رسيد كه در ميان استقبال شورانگيز حاضران در مركز همايش‌هاي برج ميلاد روي صحنه برود.

در اين بخش كيك تولد با تصويري از چهره علو همراه با موسيقي تولدت مبارك زنده‌ياد محمد نوري روي صحنه آورده شد و هنرمند نامدار شمع تولد ۹۰سالگي خود را خاموش كرد. علو در اين مراسم با سپاس از مردم گفت: «لطف آنها هميشه شامل حال من شده و اگر تا امروز كاري انجام داده‌ام، به عشق مردم بوده است. كمتر كسي مي‌داند كه من گاهي شعر هم مي‌گويم و يكي از سروده‌هايم را تقديم مردم مي‌كنم. ما میان عشق‌بازان یکه‌ایم /ما ز باران محبت چکه‌ایم.»

  • سد معبر؛ بهترين فيلم تهران‌نگاري

بخش پاياني اين مراسم به اهداي جوايز و تقدير از برگزيدگان اختصاص داشت. در اين بخش جايزه ويژه دبير جشنواره با حضور همسر شهيد داريوش رضايي‌نژاد به منير قيدي براي فيلم «ويلايي‌ها» اهدا شد. جايزه بهترين بازيگر زن به پرديس احمديه براي بازي در «لاك قرمز» رسيد، ناصر هاشمي براي بازي در «برادرم خسرو» جايزه بهترين بازيگر مرد را گرفت و مهرداد ميركياني و عبدالله اسكندري براي چهره‌پردازي «لانتوري» جايزه بهترين دستاورد هنري را به‌دست آوردند.

در بخش كارگرداني محمدحسين مهدويان براي فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» روي صحنه رفت و جايزه خود را دريافت كرد. احسان بيگلري براي كارگرداني برادرم خسرو موفق به دريافت جايزه ويژه هيأت داوران شد. «ابد و يك روز» به تهيه‌كنندگي سعيد ملكان بهترين فيلم شناخته شد و بهمن كاميار و محسن قرايي براي «سد معبر» جايزه بهترين اثر با موضوع تهران‌نگاري را دريافت كردند.

  • هنرمندان؛ سرمايه‌هاي بزرگ ايران

محمدباقر قاليباف در بخش بزرگداشت ژاله علو و محمود كلاري گفت: «اين دوعزيز كه امروز روي صحنه هستند، سرمايه‌هاي مهم و بزرگ ايران به شمار مي‌روند و دنيا ملت ما را به فرهنگ و هنري كه دارد، مي‌شناسد. بانو علو را كسي مثل من كه دهه ۴۰ به دنيا‌ آمده مي‌شناسد و با ايشان خاطره دارد تا كودك و نوجوان امروزي. ما صداي ايشان را در برنامه‌هاي مختلف شنيده‌ايم و هميشه به‌خاطر داريم.»

کد خبر 378504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha