سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

فروش ۱۸ میلیارد تومانی فیلم‌ها در ۲‌ ماه گذشته از سرد شدن گیشه تابستان نسبت به فصل بهارخبر می‌دهد. با اینکه تنوع فیلم‌های روی پرده تا حدودی رضایت سینماداران را جلب کرده اما آمار گیشه نشان می‌دهد درآمدگیشه رضایت سازندگان و پخش‌کنندگان را جلب نکرده است.

سینما
  • گيشه نااميد تابستان

به گزارش همشهري، با خداحافظي 3فيلم «رگ خواب»، «اكسيدان» و «زير سقف دودي» از سينماهاي سرگروه، از امروز 3 فيلم تازه روي پرده مي‌روند. در اين ميان گيشه اكسيدان بدون توجه به حاشيه‌هاي آن پررونق‌تر از 2فيلم ديگر بود و حالا كم شدن تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده آن مي‌تواند به اقتصاد سينما ضربه بزند. اين در حالي است كه مضمون هر سه‌فيلم تازه اجتماعي بوده و بعيد است اكران اين آثار بتواند گيشه تابستان را نجات دهد.

«فصل نرگس» نگار آذربايجاني امروز جايگزين رگ خواب حميد‌نعمت‌الله در سرگروه استقلال مي‌شود؛ فيلمي با بازي يكتا ناصر، امير آقايي، ريما رامين‌فر، پژمان بازغي و گوهر خيرانديش كه حوزه هنري آن را پخش مي‌كند. «سارا و آيدا» ساخته مازيار ميري كه در جشنواره فجر نتوانست نظر مخاطبان را جلب كند، جاي زير سقف دودي پوران درخشنده را مي‌گيرد. غزل شاكري، مصطفي زماني و پگاه آهنگراني 3بازيگر اصلي سارا و آيدا هستند.

  • آغاز نمايش يك فيلم توقيفي

سومين فيلمي كه اكران آن امروز در سرگروه زندگي آغاز مي‌شود، «زادبوم» ابوالحسن داوودي است. اين فيلم در جشنواره فجر سال 87سيمرغ‌هاي بلورين بهترين فيلمنامه و فيلم برگزيده تماشاگران را به‌دست آورد و حالا پس از يك دهه رنگ پرده را مي‌بيند. عزت‌الله انتظامي، مسعود رايگان، ‌رويا تيموريان، بهرام رادان، پگاه آهنگراني و مهدي سلوكي بازيگران اصلي زادبوم هستند كه بعيد است گيشه‌اي بهتر از ديگر فيلم توقيفي يعني «مادر قلب‌اتمي» داشته باشد.

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش درباره ادامه اكران فيلم‌ها در سينماهاي زيرگروه‌ به همشهري مي‌گويد: «3فيلم تنها سينماهاي سرگروه خود را از دست مي‌دهند و اكران آنها در سالن‌هاي سينمايي زيرگروه تا سقف 10هفته ادامه مي‌يابد؛ ضمن اينكه ديگر فيلم‌هاي روي پرده فعلا به نمايش خود ادامه مي‌دهند و تغييري در برنامه نمايش آنها به‌وجود نيامده است.»

  • فيلم ميلاني از شهريور

در ميان فيلم‌هاي روي پرده، فروش «گذر موقت» افشين هاشمي و «بيست و يك روز بعد» سيدمحمدرضا خردمندان در هفته اول اكران با توجه به تعداد سينماها نسبتا خوب بوده است. براساس اعلام سخنگوي شوراي صنفي نمايش، قرارداد «مَلي و راه‌هاي نرفته‌اش» به كارگرداني تهمينه ميلاني ثبت شده و اين فيلم از نخستين روزهاي شهريور پس از بيست و يك روز بعد به نمايش عمومي درمي‌آيد.

جدول

کد خبر 378735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha