سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

۳ پسرجوان و یک دختر ۱۸ ساله اعضای باند خفت‌گیری بودند که پس از سوار کردن مسافران آنها را گروگان می‌گرفتندتا دست به اخاذی بزنند.

متهم

آنها در برخي از سرقت‌ها نيز با طعمه‌ قرار دادن دختر 18ساله بر سر راه خودروهاي مدل بالا نقشه باجگيري ميليوني خود را عملي مي‌كردند.تحقيقات در اين پرونده با شكايت مردي جوان شروع شد. او كه هراسان و وحشتزده خود را به اداره پليس رسانده بود گفت كه سرنشينان يك خودروي پژو وي را گروگان گرفته و دست به اخاذي 20ميليوني از او زده‌اند. مردجوان گفت:

در يكي از خيابان‌هاي شمال تهران منتظر تاكسي بودم كه يك خودروي پژو مقابلم توقف كرد. به جز راننده، 2پسر جوان هم داخل ماشين بودند كه تصور كردم مسافرند اما در بين راه پسرجواني كه در صندلي عقب نشسته بود به همراه همدسش مرا به باد كتك گرفت و با تهديد خواست هرچه پول دارم در اختيارشان قرار دهم اما آن روز پولي همراهم نبود. به همين دليل آنها با تهديد كارت عابربانكم را گرفتند تا حسابم را خالي كنند اماهيچ پولي در حسابم هم نبود.

شاكي ادامه داد: اين‌بار دزدان با تهديد از من خواستند تا با خانواده‌ام تماس گرفته و بخواهم كه 20ميليون تومان به حسابم بريزند. مردان خشن مرا تهديد به قتل كردند و به‌ناچار از يكي از بستگانم خواستم تا اين پول را به حسابم واريز كند. وقتي پول واريز شد، گروگانگيران كه كارتم و رمز آن را در اختيار داشتند پس از 3ساعت گروگانگيري مرا در يكي از خيابان‌هاي خلوت شمال پايتخت رها كردند و رفتند.

  • گروگانگيري‌هاي سريالي

مرد جوان تنها شاكي پرونده نبود. چند روز بعد پيرمردي نيز به اداره پليس رفت و از اين باند شكايت كرد. وي گفت: وقتي به‌عنوان مسافر سوار ماشيني شدم، سرنشينان آن به من حمله كردند و آنقدر كتكم زدند كه دندان‌هايم شكست. آنها 3ساعت مرا در خيابان‌هاي شهر چرخانده و درنهايت حدود 10ميليون تومان از كارت‌هايم سرقت كردند.

كارآگاهان زيرنظر قاضي علي وسيله ايردموسي بازپرس دادسراي ويژه سرقت به تحقيقات خود ادامه دادند تا اينكه با رديابي‌هاي پليسي و اقدامات اطلاعاتي 3عضو اين باند(2 پسر و يك دختر) را به دام انداختند اما نفر چهارم موفق به فرار شد. اعضاي اين گروه در تحقيقات به 7فقره گروگانگيري و زورگيري اقرار كردند. آنها مدعي شدند كه پس از هر سرقت به طلافروشي يا صرافي مي‌رفتند و با پول‌هاي سرقتي سكه مي‌خريدند و بين خودشان تقسيم مي‌كردند.

درحالي‌كه بررسي‌ها در اين خصوص ادامه داشت شكايت ديگري عليه اين باند مطرح شد. شاكي تازه راننده يك خودروي لكسوس بود كه مي‌گفت يكي از اعضاي باند (دختر جوان) در خيابان برايش دست تكان داده و او هم سوارش كرده اما پس از آن در محاصره همدستان او گرفتار شده و هدف اخاذي و سرقت قرار گرفته است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه متهمان با اين شگرد نيز از چند راننده خودروهاي مدل بالا سرقت كرده‌اند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

  • خواستگار سابقم تهديدم كرد

دختر 18ساله يكي از اعضاي اين گروه مخوف است كه به‌عنوان طعمه سر راه خودروهاي مدل بالا قرار مي‌گرفت. او در گفت‌وگو با همشهري از جزئيات سرقت‌هايشان مي‌گويد.

  • چطور وارد اين باند شدي؟

باوركنيد فريب خوردم. سركرده باند به نام مهدي خواستگارم بود كه فريبم داد و بعد با تهديد از من خواست تا با او و همدستانش همكاري كنم.

  • چه تهديدي؟

تهديد كرد كه اگر با او همكاري نكنم، عكس‌هايي را كه از من در اختيار دارد درتلگرام پخش مي‌كند و آبرويم را مي‌برد. از ترس آبروريزي مجبور شدم كه هرچه او دستور مي‌دهد اجرا كنم.

  • چند وقت او را مي‌شناختي؟

حدود يك سال و نيم، اما وقتي متوجه شدم كه سابقه‌دار است، تصميم گرفتم به رابطه‌مان پايان دهم ولي او دست‌بردار نبود.

  • در چند سرقت همراهش بودي؟

فقط در 2سرقت همراهشان بودم؛ يكي همان روزي كه پيرمردي را گروگان گرفتند و يك مورد هم در شمال تهران سر راه راننده يك خودروي لكسوس قرار گرفتم و سوار ماشينش شدم. مهدي و همدستانش هم سوار بر پژو به تعقيب ما پرداختند. من سر صحبت را با راننده لكسوس باز كردم و بعد قرار شد به خانه او برويم. وقتي راننده لكسوس وارد پاركينگ خانه‌اش شد، مهدي و همدستانش هم وارد شدند و با تهديد اموالش را سرقت كردند كه از آن سرقت فقط يك گوشي موبايل به من هديه دادند، ‌همين!

  • اما تحقيقات پليس نشان مي‌دهد از راننده‌هاي ديگري هم سرقت كرده‌ايد؟

من فقط سوار خودروي لكسوس شدم و راننده را فريب دادم، اگر شكايت ديگري باشد ،كار من نبوده است.

کد خبر 378741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha