محمدباقر قالیباف گفت: بی‌توجهی به اخلاق و کارآمدی می‌تواند بسیج و فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرد.

به گزارش همشهری، شهردار تهران عصر پنجشنبه هشتم آذر،در گردهمایی حوزه‌ها و پایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج ابوذر با بیان این مطلب، اظهار کرد: دو خطر جدی که بسیج و بسیجیان را بیش از سایر مردم تهدید می‌کند بی‌توجهی به اخلاق و کارآمدی است و باید این 2موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه زمان جنگ مهم‌ترین وظیفه بسیجیان مبارزه و دفاع از کیان اسلام و کشور بود، افزود: وظیفه کنونی بسیجیان با سال‌های پیش متفاوت است و باید این وظایف به درستی شناخته شود و بسیجیان بیش از پیش به کارآمدی در جامعه توجه داشته باشند.

به گفته شهردار تهران، بسیج نباید پایگاهی برای کسب امتیازهای خاص باشد و این امر با ذات بسیج در تضاد است.  قالیباف اظهار کرد: با گذشت قریب به 30سال از برقراری جمهوری اسلامی در ایران دیگر نمی‌توان این نظام را نظامی نوپا دانست و اکنون باید کارنامه روشن و شفافی را به مردم ارائه دهیم و به درستی مشخص کنیم که در این سال‌ها چه کرده‌ایم.

شهردار تهران تأکید کرد: مردم باید روز به روز به نظام دینی امیدوار‌تر شوند و در مقایسه کشورمان با سایر کشورها به خود افتخار کنند.

قالیباف افزود: برای تحقق این امر مهم‌ترین موضوع برای کشور ما کارآمدی است که باید در همه ابعاد به فرهنگ تبدیل شود تا زمینه سازندگی فراهم شود.

قالیباف در ادامه بیان کرد: مردم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را حس کنند و کارآمدی چیزی جز این نیست که زندگی مردم را در ابعاد مادی و معنوی روز به روز بهتر کنیم که این امر یکی از مهم‌ترین وظایف بسیجیان است.

نیازمند عدالت اخلاقی

شهردار تهران در همایش بسیجیان شهرداری تهران که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و صدها تن از بسیجیان شهرداری برگزار شد نیز با تأکید بر اینکه بسیجی باید فرزند زمانه خود باشد، گفت: بسیج دایره المعارفی از عشق و معرفت و تبلور مشارکت مردم در همه عرصه‌هاست.

قالیباف ادامه داد: امروز ما باید در جامعه بیش از هر زمان دیگری رعایت اخلاق واصول اخلاقی را مد نظر قرار دهیم.

قالیباف در ادامه گفت: مهم‌ترازعدالت اقتصادی، اجتماعی و قضائی در جامعه امروز ما موضوع رعایت عدالت اخلاقی است و تنها عدالت اخلاقی و رعایت اصول اخلاقی است که می‌تواند فرهنگ بسیج را حفظ کرده و روز به روز این فرهنگ را ارتقا دهد.

در ادامه این مراسم، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: همان‌گونه که بسیجیان در شرایط جنگ حضور مستمر داشتند، امروز نیز در عرصه‌های مختلف، اجتماع بسیجیان سنگر خدمت‌رسانی به مردم را رها نکرده و بلکه با توان بیشتر در راه خدمت گزاری به مردم گام بر می‌دارند.

کد خبر 37970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز