یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور سوریه گفت: سوریه در طول تاریخ هدف حمله بوده است و هر کس بر این هدف مسلط شود بر خاورمیانه مسلط می‌شود.

 بشار اسد: بهای مقاومت بسیار کمتر از سازش است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنرانی در افتتاحیه همايش وزارت خارجه گفت سوریه در طول تاریخ همواره هدف بوده است و کسی که بر این هدف تسلط یابد به‌طور قابل توجهی بر تصمیم‌گیری ها در خاورمیانه مسلط می شود و کسی که بر تصمیم گیری در خاورمیانه تسلط داشته باشد ، در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه گفت امروز نبرد غرب نبرد برسر موجودیت است.بهای مقاومت بسیار کمتر از بهای سازش است.

  • ایران ، روسیه و حزب الله از سوریه حمایت کردند

وی افزود روسیه از سوریه از طریق شورای امنیت و با پشتیبانی از ارتش سوریه حمایت کرده و نیروهایش را فرستاده و شهید داده است. حمایتهای دوستان به ایستادگی کشور سوریه کمک کرد و مطالب زیادی درباره آقای خامنه ای و آقای نصر الله نوشته خواهد شد. مطالب زیادی درباره حمایتهای چین و روسیه و ایران و حزب الله و اخلاق آقای خامنه ای و حزب الله و آقای نصر الله نوشته خواهد شد.

رزمندگان حزب الله به خاک سوریه علاقه مند بودند و مانند هر رزمنده سوری که از سرزمینش دفاع می کند آنان نیز از سوریه دفاع کردند. ما از نظر اقتصادی و فرهنگی باید نگاهمان به شرق باشد. شرق با ما با احترام تعامل می کند. ما چهار دهه با غرب تعامل داشتیم اما آنان هیچ سودی به ما نرسانده اند و ما را سرسپرده خود می خواهند.

شار اسد افزود ما در سوریه به علت سیاست های سلطه طلبانه غرب بهای سنگینی پرداخت کرده ایم . طرح های غربی به همراه اخوانی ها و گروههایی که اسلام سیاسی نامیده می شوند، شکست خورده است اما نبرد ادامه دارد.خطرناکترین مرحله برای سوریه ، سال اول جنگ بود زیرا بر اساس طائفه گرایی اقدام می شد.

  • تا زمانی که حتی یک تروریست در سوریه وجود دارد جنگ ادامه دارد

وی افزود گفت تغییر لحن غربی ها که به تازگی اتفاق افتاده به خاطر انگیز های انسانی نیست بلکه ناشی از پایداری نیروهای مسلح و حمایت دوستان است. تا زمانیکه حتی یک تروریست در سوریه وجود دارد به جنگ با تروریسم ادامه خواهیم داد.

بشار اسد رزمندگان حزب الله به خاک سوریه علاقه مند بودند و مانند هر رزمنده سوری که از سرزمینش دفاع می کند آنان نیز از سوریه دفاع کردند. ما از نظر اقتصادی و فرهنگی باید نگاهمان به شرق باشد. شرق با ما با احترام تعامل می کند. ما چهار دهه با غرب تعامل داشتیم اما آنان هیچ سودی به ما نرسانده اند و ما را سرسپرده خود می خواهند.

­رئیس جمهور سوریه در مراسم افتتاح کنفرانس وزارت امور خارجه سوریه گفت : این کنفرانس فرصت مهمی برای تبادل تجربه‌ها و اندیشه‌ها و بررسی سیاست‌های آینده کشور است.این کنفرانس فرصتی برای طرح افکار جدید است که می‌تواند سبب کارآمدتر شدن نقش وزارت امور خارجه در انجام وظایف محوله شود.

وی افزود سوریه بهای سنگینی در این جنگ داد، اما توانست طرح و نقشه غرب را ناکام کرد. نمی دانم چه زمانی پیروزی بر طرحهای غربی اتفاق خواهد ا فتاد اما این نبرد ادامه دارد. جنگها در منطقه از زمان حمله به ایران در سال 1980 میلادی آغاز شده است. پیامدهای جنگ کنونی علیه عراق که با اسامی مختلفی انجام می شود بسیار بیشتر از پیامدهای جنگ مستقیم و تهاجم مستقیم است.

  • مذاکره ها تاکنون دیپلماتیک و بدون هیچ تعارفی بوده است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت طرحهایی که با عناوین بشردوستانه عرضه شده است هدفش محقق کردن آن چیزی است که آنان ( حمله کنندگان به سوریه) از محقق کردنش از طریق تروریسم شکست خورده اند.گفتگوها همواره و بدون هیچ تعارفی چه با مزدوران و چه به تروریستها، دیپلماتیک بوده است آنچه در سوریه موفق شده ، انقلاب ارتش بر تروریستها و انقلاب ملت بر خائنان بوده است.

انقلابیون واقعی صاحبان ارزشهای انسانی هستند اما آنانی که آنها را انقلابیون نامیده اند ، تفاله ها و آشغالهایی بیش نیستند.

  • ترکیه نقش گدای سیاسی را ایفا می کند

رئیس جمهور سوریه گفت از نظر ما ترکیه که به همراه روسیه و ایران، نقش ضامن را ایفا می کند نقش آن ( ترکیه) ضمانت برای تروریستهاست و نه بیشتر. اردوعان پس از رسوایی اش در حمایت از تروریستها نقش گدای سیاسی را ایفا می کند. یکی از علل ماندن اردوغان در قدرت ، نقش تخریبی وی در سوریه است. تا زمانیکه نبرد با تروریسم ادامه دارد اندیشه « در عمل انجام گرفته یا تقسیم سوریه » جایی ندارد. هر چیزی کمتر از خروج تروریستها و بازگشت دولت باعث هیچ مصالحه و آشتی نخواهد شد.

  • همکاری امنیتی با غربی‌ها را به صورت مشروط خواهانیم

غربی ها خواهان همکاریهای امنیتی هستند اما فقط با پوشش سیاسی و رسمی و خواستار اینگونه همکاری هستیم و قضیه سفارتخانه ها نیز ما را فریب نمی دهد. ما با هیچ کشور غربی که بخواهد به سوریه بازگردد رابطه برقرار نمی کنیم و هیچ نقشی را برای آن قائل نمی شویم مگر آنکه روابطش را با تروریسم برای همیشه قطع کند. ما به تروریستها و حامیانشان اجازه نمی دهیم هیچ دستاورد نظامی یا سیاسی داشته باشند.

کد خبر 379758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha