همشهری آنلاین: پیشرفت صنعت روباتیک و رایانه در حال متحول‌سازی صنعت پوشاک است و انتظار می‌رود بتوان از این طریق انواع البسه را در مدتی کم، با قیمت پایین و با تیراژ میلیونی تولید کرد.

روبات‌های خیاط در صنعت پوشاک انقلاب به پا می‌کنند

به گزارش مهر، شرکت روباتیک SoftWear Automation در آتلانتا که روبات‌های خیاط تولید می‌کند در خط مقدم خودکارسازی این صنعت قرار دارد.

روبات Sewbot توسط این شرکت تولید شده، در کارخانه‌ای در آرکانزاس نصب شده و قرار است از سال آینده برای تولید پوشاک متنوع به کار گرفته شود. این کارخانه با نصب این روبات می‌تواند هر سال انواع تی‌شرت را در تیراژ بی‌سابقه ۱.۲ میلیون واحد تولید کند.

یک شرکت تولیدی لباس چینی به نام Tianyuan Garments هم قصد دارد از روبات یاد شده از سال ۲۰۱۸ استفاده کند. روبات‌های یاد شده کاملا خودکار هستند و با نصب آن‌ها در هر خط تولید لباس به تنها حضور سه تا پنج انسان نیاز خواهد بود.

دقت دوخت این روبات به نیم میلی‌متر می‌رسد و لذا قابلیت آن از مجرب‌ترین خیاط‌ها بیش‌تر است. با استفاده از روبات Sewbot می‌توان لباس‌هایی بسیار ظریف نیز تولید کرد. گفتنی است همه ساله در جهان بیش از ۱۱ میلیارد تی‌شرت به فروش می‌رسد و از این طریق می‌توان پاسخگوی نیاز فزاینده بازار به انواع البسه نیز بود.

کد خبر 380559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha