مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارخانه تولید خودرو پارس شنبه با حضور وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران در مصر افتتاح شد

به گزارش واحد مرکزی خبر در مراسم افتتاح این کارخانه رئیس سازمان صنعتی عربی مصر نیز حضور داشت. در مرحله نخست راه اندازی این کارخانه امکان تولید 5 هزار دستگاه خودرو پارس برای توزیع در مصر و کشورهای هم جوار فراهم خواهد شد.

وزیر صنایع و معادن کشورمان همچنین در سفر به مصر در این دیدار با رئیس سازمان صنعتی مصر با تاکید بر شناخت و بررسی زمنیه‌های همکاری اقتصادی بین ایران و مصر گفت: نقاط مشترکی بین دو کشور برای بسط روابط اقتصادی وجود دارد.

محرابیان با بیان اینکه در ایران سالانه 20 میلیارد دلار تولید در حوزه صنعت و معدن داریم افزود: از این مقدار 12 میلیارد دلار آن به صنعت خودرو اختصاص دارد دارد که شامل فروش خودرو و قطعات در داخل و خارج از ایران است .

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل مصر گفت: این یک همکاری مفید برای دو طرف است.

محرابیان با تاکید برایجاد توازن در مبادلات اقتصادی ایران با مصر گفت: باید حجم مناسبات اقتصادی دو کشور پیش از پیش توسعه یابد.

وزیر صنایع و معادن در ادامه با اشاره به همکاری‌های ایران و مصر در صنایع نیشکر گفت: 4 هزار هکتار مجموع زیر کشت و 7 مجموعه 100 هزار تنی شکر داریم که این یک نمونه همکاری موفق مشترک بین دو کشور بوده است.

محرابیان همچنین با اشاره به تجارب مصری‌ها در صنعت ساختمان سازی، خواستار همکاری‌های دو جانبه در این زمینه شد.

آقای حمدی وحیده رئیس سازمان صنعتی مصر با اشاره به اینکه باید شناخت بیشتری از ظرفیت‌های دو کشور داشته باشیم ابراز امیدواری کرد با تشکیل کمیسیون مشترک ایران و مصر که مقدمات آن در حال شکل گیری است همکاری‌ها افزایش یابد.

حمدی وحیده افزود: زمینهای همکاری بین ایران و مصر وجود دارد وباید در این خصوص تلاش بیشتری انجام شود.

مذاکرات وزیر صنایع و معادن ایران و مصر نیز روز شنبه آغاز شد

کد خبر 38064

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز