چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

با آغاز به‌کار دوره جدید مدیریت شهری تهران، رایزنی‌ها برای حضور شهردار پایتخت در جلسات هیأت دولت نیز شروع شده است.

محمدعلی نجفی

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت ديروز در نشست خبري خود گفت: تصميم دولت دراين‌باره به زودي اعلام مي شود. از سوي ديگر تعدادي از اعضاي دوره پنجم شوراي شهر تهران هم به‌دنبال فراهم آوردن مقدمات اين موضوع هستند. زهرا نژادبهرام يكي از اعضاي شورا روز گذشته در كانال تلگرامي خود نوشت: «برخي مقامات دولتي به‌خصوص اسحاق جهانگيري در حال فراهم كردن شرايط براي حضور نجفي در جلسات هيأت دولت هستند.»

اين در حالي است كه پيش‌تر سابقه حضور شهردار تهران در جلسات هيأت دولت وجود داشته است و با انتخاب محمود احمدي‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران در سال 82، حضور شهردار در هيأت دولت منتفي شد و در دوره‌هاي بعد نيز اين امر محقق نشد. به هرترتيب بسياري تحقق چنين امري را بسيار مهم مي‌دانند چراكه شهردار پايتخت به‌عنوان الگويي از كلانشهرهاي كشور مي‌تواند اصلي‌ترين مشكلات و نيازهاي شهرهاي بزرگ به‌ويژه در زمينه تنگنا مالي براي توسعه حمل‌ونقل عمومي، موانع رفع آلودگي‌ها را در هيأت دولت مطرح كند تا اقدمات لازم صورت بگيرد.

  • نجفي حكم خود را از وزير كشور دريافت كرد

شهردار تهران صبح روز گذشته به‌طور رسمي حكم تصدي خود را از وزير كشور دريافت كرد. اگرچه عصر روز يكشنبه وزارت كشور اعلام كرد كه حكم رسمي محمدعلي نجفي به‌عنوان شهردار تهران امضا شده است. متن حكم وي به شرح ذيل است:
جناب آقاي محمدعلي نجفي
سلام عليكم
در اجراي تبصره (۳) ذيل بند يك ماده ۸۰ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 01/03/۱۳۷۵ با اصلاحات بعدي و با توجه به پيشنهاد شوراي اسلامي شهر تهران و نظر به تعهد، شايستگي و تجارب ارزنده به موجب اين حكم جنابعالي را به سمت شهردار تهران منصوب مي‌نمايم. اميدوارم با استعانت از پروردگار يكتا و با درنظر گرفتن به عدالت در رسيدگي به مناطق، مراقبت از انضباط مالي، مطالعه و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌ها و كوشش در ايجاد محيط سالم شهري، نيل به اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي و منويات و مطالبات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و سياست‌هاي دولت تدبير و اميد ميسر گردد.
توفيقات روزافزون جناب‌عالي را در ايفاي كامل مسئوليت محوله از خداوند متعال مسئلت دارم.
عبدالرضا رحماني‌فضلي

کد خبر 380686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha