یک روز پس از واژگونی مرگبار اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در حوالی داراب که به مرگ ۹ نفر منجر شد، یافته‌های کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها نشان می‌دهد که ترکیدگی لاستیک علت اصلی واژگونی اتوبوس بوده است.

اتوبوس

اين حادثه ساعت 3:58بامداد جمعه در جاده بندرعباس - داراب اتفاق افتاد و در جريان آن يك دستگاه اتوبوس ولوو كه دانش‌آموزان استان هرمزگان را براي اردوي دانش‌آموزي به شيراز منتقل مي‌كرد، واژگون شد. در اين حادثه 9نفر شامل 7دانش‌آموز، سرپرست آنها و كمك راننده جان باختند. همچنين 2دانش‌آموز دچار قطع نخاع و 2دانش‌آموز ديگر دچار قطع عضو شدند.

هرچند پليس راه علت اوليه اين حادثه را خواب‌آلودگي راننده اعلام كرد اما ديروز كميسيون عالي ايمني راه‌ها در گزارشي جزئيات تازه‌تري از علت وقوع حادثه را منتشر كرد كه نشان مي‌دهد تركيدگي لاستيك اتوبوس دليل اصلي اين حادثه بوده است. در اين گزارش آمده است: پس از برخورد اتوبوس با قرنيز پل و تركيدگي لاستيك جلو، كنترل آن از دست راننده خارج و پس از طي حدود ۱۰۰ متر به پهلوي راست واژگون شد.

همچنين بررسي‌ها درخصوص جاده بيانگر آن است كه مقطع راه مستقيم و علائم و خط‌كشي مناسب بوده و سرعت اتوبوس هم ٨٦ كيلومتر بر ساعت و مجاز بوده است. بنابراين گزارش ارزيابي محل حادثه نشان مي‌دهد اتوبوس بنا به دلايلي نظير خواب‌آلودگي راننده يا به گفته راننده، انحراف از مسير براي جلوگيري از ‌برخورد با ماشين روبه‌رو از مسير اصلي منحرف شده است.در همين حال سيدمحسن موسوي، رئيس دادگستري شهرستان داراب از منفي‌بودن تست الكل و مرفين راننده اتوبوس حادثه‌ديده خبر داد.

همچنين مداواي مصدومان اين حادثه ادامه دارد و 13نفر از آنها ديروز مرخص شدند. قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزي در اين‌باره گفت: در اين حادثه ۳۴ نفر مصدوم شدند كه روز شنبه 13نفر مرخص شدند. وي ادامه داد: 5نفر از دانش‌آموزان در شيراز تحت نظر هستند و متأسفانه 2نفر از آنها قطع عضو شده‌اند. به گفته وي، يكي ديگر از دانش‌آموزان كه در داراب بستري بود نيز پس از ثابت شدن وضعيتش با بالگرد به شيراز منتقل شد. اين در حالي است كه ديروز مراسم تشييع پيكر 5نفر از قربانيان حادثه در بندعباس و حاجي‌آباد برگزار شد.

کد خبر 380973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha