همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز در شرایط سالم است و انتظار می‌رود تا فردا ( ۲ مهر)، شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد.

به گزارش ايسنا، حسین شهبازی در اين باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران به‌تدریج از بعد ازظهر امروز بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه با جهت غالب جنوبی - جنوب شرقی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی فردا ( ۲ مهر) برای بیشتر ساعات وزش باد موثر از سمت نواحی جنوب‌شرقی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این شرایط همچنان در روز دوشنبه ( ۳ مهر) ادامه دارد و برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه دما طی دو روز آینده به طور جزیی کاهش خواهد یافت، گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق طی امروز و فردا، کیفیت هوای تهران در شرایط سالم می‌ماند.

شهبازی در پایان اظهار کرد: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۸۴ در شرایط سالم قرار داشت.

کد خبر 383096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha