شهردار تهران که به‌منظور شرکت در ۲اجلاس بین‌المللی و توسعه روابط دوجانبه به کره‌جنوبی سفر کرده است، در حاشیه این سفر با شهرداران و مقامات شهری شهرهای مختلف جهان و سرمایه‌گذاران خارجی دیدار خواهد کرد.

شهردار محمدعلی نجفی

به گزارش شهرنوشت، محمدعلي نجفي كه صبح ديروز در رأس هيأتي وارد فرودگاه اينچئون شهر سئول شد، در جريان اين سفر ضمن حضور در سومين نشست شهرداران قهرمان براي رشد فراگير تحت سازماندهي OEDC به ايراد سخنراني در اين نشست خواهد پرداخت.  OEDC طرح ابتكاري براي رشد فراگير را از سال 2012آغاز كرده و براساس اين طرح به‌دنبال كمك به دولت‌هاي محلي براي تجزيه و تحليل نابرابري‌هاي روزافزون است.

«شهرداران قهرمان طرفدار طرح ابتكاري رشد فراگير» با مشاركت طيف وسيعي از نهادهاي حمايت‌كننده ازجمله گروه رهبري اقليمي شهرهاي C40، شهرهاي متحد ICLEI، اتحاديه ملي شهرها، سازمان شهرهاي متحد و... پايه‌گذاري شده است تا نسبت به تسهيل در مبادلات ميان شهرهاي مختلف جهان اقدام كند و راهكارهاي ملموسي براي مقابله با نابرابري‌ها ارائه دهد. اين اجلاس به‌دنبال آن است تا بر استانداردهاي زندگي مادي و رفاه بيشتر شهروندان نظارت داشته و بر پايه تجربيات شهرهاي مختلف جهان، بسته‌هايي را براي ترويج برابري و رشد ارائه كند. نجفي در ادامه سفر كاري خود به كره‌جنوبي با حضور در همايش شهرداران در مورد تغييرات اقليمي 2017در جمع شهرداران و مقامات شهري كشورهاي مختلف سخنراني خواهد كرد.

گروه رهبري آب و هواي كلانشهرها كه از آن با عنوان شهرهاي C40ياد مي‌شود، گروهي از شهرهاست كه براي كاهش وارد شدن گازهاي كربن‌دار و تطبيق با تغييرات آب و هوايي كره زمين فعاليت مي‌كند. هدف اصلي شكل‌گيري اين گروه مقابله با تغييرات اقليمي است چرا كه كلانشهرها يكي از تأثيرگذارترين عوامل در آينده آب و هواي جهان محسوب مي‌شوند. هم‌اكنون 70درصد از شهرها با تأثيرات تغييرات آب و هوايي مواجه بوده و تقريبا همه آنها در معرض خطر قرار دارند كه جايگاه تهران به‌عنوان يكي از كلانشهرهاي مهم دنيا در اين زمينه قابل توجه است.

ديدار با شهرداران و مقامات شهري شهرهاي مختلف جهان، ملاقات با سرمايه‌گذاران خارجي در كنار بازديد از مراكز مختلف شهري سئول از ديگر برنامه‌هاي كاري شهردار تهران و هيأت ايراني در اين سفر خواهد بود. علاوه بر اين نجفي در جريان اين سفر به ديدار و گفت‌وگو با شهردار سئول و ساير مقامات كره‌جنوبي خواهد پرداخت و يادداشت تفاهم روابط دوستي ميان تهران و سئول نيز به امضاي شهرداران 2شهر خواهد رسيد.

تفاهمنامه خواهرخواندگي تهران و سئول در سال 1351ميان 2 شهر امضا شده و به همين مناسبت نامگذاري خيابان تهران در سئول و خيابان سئول در تهران صورت گرفته است. خيابان تهران در منطقه گانگنام به‌عنوان يكي از مراكز اصلي شهر سئول قرار دارد كه از آن با عنوان مقر ساختمان‌هاي بزرگ و دفاتر شركت‌هاي تجاري، صنعتي و بانك‌ها در پايتخت كره‌جنوبي ياد مي‌شود.

کد خبر 385497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha