همشهری آنلاین: چین در کنار اعلام اینکه برای رویارویی تجاری با آمریکا آماده است از اینکه این کشور همچنان تعرفه های سنگینی روی صادرات کالا از چین در نظر می گیرد ابراز نگرانی کرد و ‌آن را خطرناک دانست.‍

چین تدابیر یکجانبه تجاری آمریکا را خطرناک دانست

به گزارش ایرنا از روزنامه چاینا دیلی، مسئولان و کارشناسان وزارت دارایی چین در نشستی در همین باره تاکید کرده اند که یکجانبه گرایی تجاری آمریکا شکل و شمایل جدی تر و سخت تری بخود گرفته است.

این نشریه از قول مسئولان این وزارتخانه آورده است که افزودن بر تعرفه های تجاری و اعمال تدابیر یکجانبه علیه کشورهای دیگر از جمله چین، مناسبات طرفین را به خطر می اندازد.

این روزنامه همچنین بشدت از اینکه وزارت بازرگانی آمریکا روی صادرات فویل های آلومینیومی چین بین 96 تا 162 درصد تعرفه اعمال کرده، ابراز نگرانی کرده و به واشنگتن در این باره هشدار داده است.

این نشریه افزود: وزارت دارایی چین از این نگران است که آمریکا در کنار اعمال تدابیر یکجانبه تجاری، توجهی به مقررات سازمان تجارت جهانی نمی کند.

این روزنامه می نویسد که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که آمریکا بتدریج از سازمان تجارت جهانی و نرم های اقتصادی دنیا فاصله می گیرد و در حال ضربه زدن به رشد اقتصادی و تجارت جهانی است.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که برای حراست از منافع شرکت ها و بخش های صنعتی فولاد و آلومینیوم در برابر اقدامات آمریکا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

این وزارتخانه افزوده است که چین حق اقدامات مقتضی علیه آمریکا بخصوص در چارچوب مقررات سازمان تجارت جهانی را برای خود محفوظ می دارد.

کد خبر 387028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha