همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف با رییس جمهوری ازبکستان دیدار کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان، درباره راه های گسترش روابط دو جانبه بویژه همکاری های اقتصادی و علمی گفت وگو و تبادل نظر شد.

همکاری در بخش انرژی، ترانزیت، کریدور چهارجانبه و استقبال از تشکیل گروه سه جانبه همکاری های حمل و نقل ریلی بین ایران، ازبکستان و افغانستان و مبارزه با تروریسم از جمله محورهای دیگر گفت وگو در این دیدار بود.

طرفین همچنین از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در دسامبر سال جاری میلادی استقبال به عمل آوردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه 17 آبان ماه در صدر هیاتی بلند پایه به تاجیکستان سفر کرد.

ظریف پس از ورود به دوشنبه پایتخت تاجیکستان ابتدا با «سراج الدین اصل اف» همتای تاجیک خود دیدار و سپس با «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که به مدت دو ساعت به طول انجامید طرفین در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر خود روز پنجشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ازبکستان و شرکت در کنفرانس بین‌المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی از دوشنبه راهی سمرقند شد.

روز جمعه کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار با حضور مقامات و شخصیت های بین المللی و منطقه ای در سمرقند ازبکستان برگزار شد.

محمد جواد ظریف در این کنفرانس سخنرانی و تاکید کرد: ما با دستیابی به توافق هسته‌ای و عمل به تمامی تعهدات خود وفق برجام، در صحنه عمل نیز پایبندی خویش را به اصل عدم اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای به اثبات رساندیم.

کد خبر 387951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha