فاز اول عملیات ایمن‌سازی خط ۷ مترو با ۹ ایستگاه انجام می‌شود.

علي امام، مديرعامل شركت متروي تهران در مورد پروژه ايمن‌سازي‌ خط7 مترو گفت: مردم از اين خط استفاده مي‌كردند اما متعاقبا پس از بهره‌برداري مراجع قانوني مختلف ازجمله وزارت كشور و... با شهرداري نامه‌نگاري كردند كه ايمني اين خط تازه افتتاح شده كامل نيست و بايد تعطيل شود.

وي به ايسنا گفت: شهرداري تهران در دوره مديريتي جديد براي بررسي وضعيت خط7 مترو، كار كارشناسي فشرده‌اي را با همكاري اعضاي كميسيون حمل ونقل شوراي شهر تهران، مديران و كارشناسان شركت بهره‌برداري مترو و شركت مترو انجام دادند كه معاون حمل‌ونقل ترافيك نيز مديريت اين كارگروه را برعهده داشت و نهايتا جمع بندي كارشناسي اين شد كه در شرايط فعلي ريسك بهره‌برداري از خط7 مترو بالا و بهتر است كه چندماهي تعطيل شود تا استانداردهاي ايمني را به‌طور كامل كسب كند و مجددا مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

مديرعامل شركت مترو در پاسخي مبني بر اينكه آيا ايمن‌سازي خط شش‌ماهه به اتمام مي‌رسد، افزود: بخشي از تملكات اين پروژه انجام شده است اما به هرحال كار فشرده‌اي را در ايمن‌سازي‌ خط داريم چراكه برخي از تجهيزات بايد از كشورهاي خارجي خريداري شود اما خوشبختانه پيمانكاران مربوطه پاي كار هستند و از زماني كه تصميم ايمن‌سازي اين خط گرفته شد، جلسات فشرده‌اي با پيمانكاران و مشاوران برگزار كرديم چراكه تمام تلاشمان اين است در مدت 6 ماه و اگر امكانش باشد در آستانه نوروز اين خط به بهره‌برداري برسد.

امام، مديرعامل شركت مترو افزود: تلاش ما اين است كه در فاز اول 22كيلومتر و 9ايستگاهي را كه پيش از اين افتتاح شده بود به حد استاندارد برسانيم تا مردم استفاده بي‌دغدغه‌اي داشته باشند و بعد از آن به‌تدريج ايستگاه‌هاي افتتاح نشده را تكميل و به مدار افتتاح برسانيم. گفتني است تعطيلي خط 7 مترو به خاطر مسائل تهويه هوا و سيگنالينگ بوده است.

کد خبر 388109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha