شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با برگزاری مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینای همدان برگزار شد؛ مراسمی که علاوه بر حضور هنرمندان و مدیران تئاتر، این بار میزبان کودکان تحت پوشش بهزیستی هم بود.

نمایش کودک

دبيري اين جشنواره را مريم كاظمي از كارگردانان و بازيگران تئاتر و تلويزيون برعهده دارد. كاظمي در مراسم افتتاحيه با اشاره به قصه‌هاي ايراني همه كودكان را به خواندن، بازي كردن و تماشاي تئاتر دعوت كرد:«حسن كچل، رستم و سهراب، نخودي و... از قصه‌ها و قهرمانان كودكي ما هستند و تئاتر جادويي است كه به قصه‌ها جان مي‌بخشد.» اولين روز از جشنواره با اجراي 9نمايش از تهران، مشهد، تبريز، همدان، لاهيجان و...

كار خود را رسما آغاز كرد. در اين دوره از جشنواره 6سالن ميزباني اجراي نمايش‌ها را تا 15آذر‌ماه برعهده دارند. علاوه بر اجراهاي صحنه‌اي، كارگاه‌هاي آموزشي نيز به رسم اين جشنواره در روزهاي مختلف وجود دارد. در اين دوره 4كارگاه آموزشي برگزار مي‌شود كه 2كارگاه آموزشي توسط «گري فريدمن» از استراليا و «هنينگ فن‌گاف» از آلمان در روزهاي دوم تا چهارم خواهد بود. در اين دوره از جشنواره نيز 8گروه خارجي با 8 اجرا ميهمان همدان هستند.

روسيه، فرانسه، كره‌جنوبي، آلمان، دانمارك، تركمنستان، ايتاليا و آذربايجان در روزهاي دوم تا پنجم اجراهاي خود را دارند. 4نمايش خارجي به همراه 5نمايش از كشور نيز در بخش مسابقه تئاتر بين‌الملل به رقابت خواهند پرداخت. مراسم پاياني جشنواره بيست‌وچهارم با شعار«كودكي همسفر قصه‌ها» 15آذر‌ماه با معرفي برگزيدگان در بخش‌هاي مختلف برگزار مي‌شود. در آيين پاياني جشنواره نيز آيين نكوداشت احترام برومند و عباس دوست‌قرين از هنرمندان تهران و همدان نيز برگزار مي‌شود.

کد خبر 391097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha