پسری که در ۱۷ سالگی دوستش را به قتل رسانده بود در شرایطی که پیش از این یک مرتبه در دادگاه از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود دیروز برای دومین مرتبه محاکمه شد.

متهم

به‌گزارش همشهري، اين جنايت دوم ارديبهشت‌ماه سال 93در شرق تهران اتفاق افتاد. عامل جنايت پسري 17ساله بود كه ساعاتي پس از حادثه دستگير شد و در همان بازجويي‌هاي مقدماتي اعتراف كرد كه به‌خاطر گرفتن انتقام دست به اين جنايت زده است. او گفت: مقتول همه جا آبرويم را برده بود و براي همين نقشه قتلش را كشيدم.

وي مدتي بعد در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شد اما قضات دادگاه به‌دليل اينكه پزشكي قانوني اعلام كرده بود در كامل شدن رشد عقلي متهم شبهه وجود دارد وي را مطابق ماده 91قانون مجازات اسلامي به پرداخت ديه محكوم كردند. اين رأي اما با اعتراض اولياي دم مقتول به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد و قضات ديوان رأي دادگاه را نقض كردند. در اين شرايط پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده و متهم ديروز در شعبه هفتم محاكمه شد.

در اين جلسه كه به رياست قاضي كيخا و با حضور قاضي مقدم‌زهرا و رحماني برگزار شد اولياي دم بار ديگر خواستار قصاص متهم شدند. سپس او در دفاع از خودش گفت: يك روز وقتي به جشن تولد يكي از دوستانم رفته بودم در آنجا به من مشروبات الكلي دادند و من از خود بيخود شدم. بعد متوجه شدم كه يكي از بچه‌ها حرف‌هايي پشت سر من زده و آبرويم را برده است.

اين اتفاق فكرم را درگير كرده بود تا اينكه شب حادثه كسي را كه از او كينه به دل داشتم در پارك ديدم و با تسمه او را خفه كردم. به خانه رفتم و با خودروي پدرم برگشتم. مي‌خواستم با كمك يكي از دوستانم جنازه را به محل ديگري منتقل كنم كه موفق نشدم. متهم ادامه داد: باور كنيد آن زمان از سر بچگي دست به اين كار زدم. من درباره گناه كارم و عواقب آن چيزي نمي‌دانستم و از اولياي دم مي‌خواهم من را ببخشند. با پايان دفاعيات متهم و وكيل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودي در اين‌باره تصميم‌گيري كنند.

کد خبر 391229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha