همشهری آنلاین: زن نیویورکی به پولشویی بیت‌کوین و دیگر پول‌های رمزنگاری شده مجازی و استفاده از این پول‌ها برای کمک به داعش متهم شده‌است.

بیت‌کوین

براساس گزارش BBC، زوبيا شهناز 27 ساله به كلاهبرداري بانكي، توطئه براي پولشويي و انجام پولشويي متهم شده‌ و در بازداشت به‌سر مي‌برد.

شهناز پاكستاني‌الاصل بوده و در آمريكا به عنوان تكنسين آزمايشگاه مشغول به كار بود.  مقامات قضايي او را متهم كرده‌اند كه با كلاهبرداري 85 هزار دلار وام گرفته‌است تا بتواند بيت‌كوين خريداري كند.

بيت‌كوين واحد پول مجازي است كه به تازگي ارزش آن جهشي غيرقابل تصور داشته‌است. اين واحد پول مجازي براي پولشويي مورد استفاده تبهكاران و خلافكاران قرار مي‌گيرد.

براساس مدارك دادگاه، شهناز كه ساكن برنت‌وود لانگ‌آيلند است، تا ماه ژوئن در آزمايشگاه بيمارستاني در منهتن به عنوان تكنسين مشغول به كار بوده‌است. به گفته مقامات قضايي شهناز در ماه جولاي پاسپورت پاكستاني دريافت كرده‌است و پروازي براي پاكستان رزرو كرده‌است كه در تركيه متوقف مي‌شد و هدف نهايي او سفر به سوريه بود.

وي در فرودگاه جان اف كندي درحالي دستگير شد كه 9500 دلار پول نقد به همراه داشت، يعني 500 دلار كمتر از محدوديت پول نقدي كه مسافر مي‌تواند بدون اعلام كردن از كشور خارج كند. بررسي تجهيزات الكترونيك وي نشان داد وي بارها درباره مطالب مرتبط با داعش در اينترنت جستجو كرده‌است.

شهناز اكنون براي اتهامات پولشويي با 20 سال زندان و براي كلاهبرداري از بانك با 30 سال حبس مواجه است،‌اگرچه وكلي او مي‌گويد وي قصد كمك به آوارگان جنگ سوريه را داشته‌است.

کد خبر 392929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha