گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی و اصلاح لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بر نظر قبلی خود در مستثناشدن حوزه‌های سلامت، آموزش و تحقیقات از شمول اجرای سیاست‌های اصل 44 (واگذاری بخشی از تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی) تاکید کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی به ادامه بررسی و اصلاح لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برای رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تامین نظر آنها پرداختند.

نمایندگان مجلس در مورد تبصره 4 بند «ج» ماده 3 این لایحه که مجمع تشخیص مصلحت نظام از آن ایراد گرفته بود، همچنان بر نظر و مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

نمایندگان در مورد این تبصره به هیچ‌یک از نظرهای پیشنهادی رأی مثبت ندادند و بار دیگر بر نظر قبلی خود اصرار و مصوبه قبلی خود را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس همچنین با اصلاح تبصره 4 ماده 5 لایحه اجرای سیاست‌های کلی اجرای اصل 44 قانون اساسی تصویب کردند که تعاونی‌های اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه که منحصراً به امر قرض‌الحسنه می‌پردازند از شمول بانک‌های غیردولتی، مؤسسات مالی و اعتباری و سایر بنگاه‌های واسطه پولی و بانک‌های دولتی که سهام آنها واگذار می‌شوند مستثنا و تابع مقررات خود خواهند بود.

احتساب هزینه‌های فرهنگی به‌عنوان مالیات

همچنین نمایندگان با اصرار بر مصوبه قبلی خود در ماده 9 این لایحه مقرر کردند تمامی ‌هزینه‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی صرف امور ایجاد فضاهای فرهنگی، توسعه فعالیت مذهبی و قرآنی، انجمن‌های اسلامی‌ و تشکل‌های مذهبی و فعالیت‌های فرهنگی بسیج کنند به عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

نمایندگان همچنین با تصویب اصلاحیه جزء 2 ماده 10 این لایحه برای رفع ایراد شورای نگهبان که معتقد است پرداخت یارانه حق بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در هر تعاونی به میزان 20 درصد از طرف دولت، بار مالی خواهد داشت، بنابراین مغایر اصل 75 قانون اساسی است، به جای کلمه یارانه کلمه تخفیف را جایگزین کردند.

بر اساس این اصلاحیه، دولت برای حمایت از شرکت‌های تعاونی در پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در هر تعاونی به میزان 20 درصد تخفیف خواهد داد.

کد خبر 39353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز