دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

کارگران ساختمانی با دارا بودن کارت مهارت حرفه‌ای مشمول خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی هستند.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  موظف به آموزش کارگران شاغل در کارهای ساختمانی و صدور کارت مهارت فنی برای آنان شد و این کارگران با دارا بودن کارت مهارت فنی معتبر از تاریخ نام نویسی در سازمان تامین اجتماعی مبتنی بر کد ملی مشمول مقررات این قانون هستند و از تعهدات و خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

این گزارش حاکی است کارگران ساختمانی مشمول حمایت‌های حوادث و بیماری‌ها، غرامت دستمزد، از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت خواهند بود.

بر اساس این گزارش در ماده یک این ابلاغیه  که از سوی وزارت رفاه به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده، آمده است: کارگران شاغل در کارهای ساختمان اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب مربوط به ساختمان با نام‌نویسی و اخذ کد ملی نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.

در تبصره ماده فوق الذکر مقرر شده است، کارگران شاغل در کارهای ساختمانی تا زمان تحت پوشش قرار‌گرفتن (بیمه) کماکان از حیث خدمات مشمول قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب 1352 و اصلاحات بعدی آن هستند و در صورت احراز شرایط لازم از مزایای قانون یاد شده برخوردار خواهند شد.

طبق ابلاغیه مورد اشاره، دولت نیز مکلف به پرداخت 3درصد حق بیمه به عنوان سهم مشارکت به سازمان تامین اجتماعی شده است، ضمن آن که بیمه‌شده نیز مکلف است  حق بیمه خود را به ترتیبی که سازمان تامین اجتماعی تعیین می‌کند، پرداخت کند.

ـ داشتن حداقل سابقه مقرر در قانون تامین اجتماعی و 60 سال تمام سن
ـ داشتن 35 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان

میزان بازنشستگی این دسته از مشمولان طبق قانون تامین اجتماعی تعیین و پرداخت خواهد شد.

کد خبر 39416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز