دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

مدیر مجموعه تئاتر شهر برای چندمین بار پس از تعطیلی این مجموعه در شهریورماه گذشته، خبر از بازگشایی آن در ابتدای دی ماه داد. تاریخی که احتمالا مانند تاریخ های قبلی بار دیگر به تعویق می افتد.

در حالی که طی هفته های گذشته مدیران این استوانه مظلوم قصد داشتند بار گناه تاخیر در بازگشایی تئاتر شهر را در پس جنجال های فراوان با متروی تهران که در فاصله 70 متری مشغول احداث ایستگاه برای خلق‌الله بود، تقسیم کنند، هیاهو‌ها با دستور شهردار تهران مبنی بر ساخت 2 سالن مجهز در زیر زمین این مجموعه خوابید و حالا بار دیگر این مسئولان تئاترند که در میدان بازگشایی تک و تنها افتاده‌اند.

شاید همین بوده که مهرداد رایانی به فارس گفته، بازسازی مجموعه تئاترشهر با انجام 3 شیفت کاری تا اول دی ماه پایان یافته و 2 تالار اصلی و چهارسو نیز در این تاریخ برای نصب دکور و اجرای نمایش به حمید سمندریان و نادر برهانی‌مرند برای اجرای عمومی 2 نمایش «ملاقات با بانوی سالخورده» و «مرغابی وحشی» تحویل داده می‌شود.

این درحالی است که سمندریان با گروه 70 نفره اش در طبقه 7 تالار وحدت مشغول تمرین نمایش است.

از سوی دیگر، مسئولان جشنواره تئاترفجر برنامه خود را هم با تئاتر شهر و هم بدون آن تنظیم کرده‌اند، چون تاریخ بازگشایی واقعاً معلوم نیست.

افزون بر آنکه رایانی درباره وضعیت اجرای نمایش‌ها دراسفند به ایسنا گفته که  برنامه تئاتر شهر بعد از جشنواره فجر، هنوز مشخص نشده است  اما در حال حاضر سرگرم رایزنی با هنرمندان گوناگون هستیم تا بتوانیم جدول اجراهای اسفند ماه را طراحی کنیم.

با تمام این احوال، رایانی مخصوص که وسط مخمصه بازگشایی تئاتر شهر مانده، برای اول دی ماه خود را آماده می‌کند تا با لبخند، قیچی را به‌دست مسئولی دهد که قصد پاره کردن روبان بازگشایی استوانه را دارد.

آیا رایانی این بار خوش قول از آب در می آید؟ آخر پاییز معلوم می شود!

کد خبر 39431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز