مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

سیدمحمد فخار - خبرنگار: کاملا قابل پیش‌بینی بود که پلیس راهور با طرح ترافیک جدید تهران مخالفت و از اجرای طرحی دفاع کند که از ۳۸سال پیش بدون هیچ کار کارشناسی در تهران اجرا شده است.

ترافیک

طی سال‌های اخیر هم پلیس 2بار به ‌صورت تمام قامت در برابر تغییرات ترافیکی مدنظر شهرداری تهران ایستاد که یکی درخصوص تغییرات ترافیکی منطقه 12و دیگری در برابر اجرای طرح کاهش بود. این مورد 13‌ماه به طول انجامید.

براساس قانون شهرداری تهران، شورای شهر و شورای‌عالی ترافیک در زمره تصمیم‌گیران و سیاستگذاران امور ترافیکی تهران هستند و پلیس تنها مجری قوانینی است که باید توسط نهادهای مذکور تصویب و ابلاغ شود. در عین حال سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این‌باره گفت: هیچ تغییری در میزان سهمیه‌ها و میزان فروش روزانه طرح ترافیک به‌وجود نخواهد آمد.

جدول

به گزارش همشهری، استدلال پلیس در زمان مخالفت 13ماهه با طرح کاهش مردم بودند که نباید به آنها فشار آورد و این بار نیز در گفته‌ای مشابه، سردار مهماندار ابراز داشت که نباید هیچ طرحی اجرا شود که به مردم فشار مضاعفی بیاورد یا دغدغه‌ای را به دغدغه‌های آنها اضافه کند. افزایش آلودگی هوا و عدم‌وجود تجهیزات نیز 2علت دیگر پلیس برای مخالفت با طرح مذکور بود.

در عین حال براساس مطالعات انجام شده در شهرداری تهران، طرح ترافیک جدید قرار است با آزاد کردن تردد در همه معابر شهری، سهم ویژه برخی نهادها در تردد اختصاصی به برخی نقاط تهران را قطع کرده و در عین حال از آلودگی هوا بکاهد؛ در ضمن قرار است طرح بر مبنای همان تجهیزاتی اجرا شود که برای طرح‌ ترافیک فعلی و طرح زوج و فرد وجود داشت.

کد خبر 395363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha