همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های این کشور در مورد خودداری شرکت‌های سوخت رسانی فرودگاه مونیخ به هواپیما حامل ظریف و هیان همراهش که برای شرکت در پنجاه و چهارمین اجلاس امنیتی مونیخ به این کشور سفر کرده بود، واکنش نشان داد.

ظریف

ایسنا نوشت: علی ماجدی در واکنش به اخبار منتشر شده اظهارکرد: اجلاس امنیتی مونیخ با حضور بسیاری از دولتمردان و وزرای کشورهای مختلف به میزبانی دولت آلمان برگزار شد و کشور متوقف فیه نیز بر اساس تعهدات خود بعنوان میزبان و عرف بین المللی تسهیلات لازم برای حضور مقامات میهمان را فراهم کرده است و هیچگونه خللی در برنامه پروازی وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه بوجود نیامده است.

براساس این گزارش روز یکشنبه هفته گذشته ظریف بعد از شرکت در اجلاس مونیخ ، بدون هیچ گونه مشکلی آلمان را به مقصد روسیه ترک کرد و در روز دوشنبه با همتای روسی خود دیدار کرد و در مراسم افتتاحیه نشست بین المللی والدای نیزسخنرانی کرد.

***

وزارت دفاع آلمان در همین زمینه اعلام کرد: پس از آن‌که شرکت‌های نفتی به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا از سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه مونیخ سر باز زدند، وزارت دفاع آلمان دخالت و به این مساله رسیدگی کرده است.

دویچه وله نوشت: وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه (امروز) با انتشار اطلاعیه‌ای گزارش رسانه‌های این کشور را مبنی بر اینکه شرکت‌های نفتی در جریان سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مونیخ طی هفته گذشته، حاضر به سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وی نشده بودند، تایید کرد.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که نیروی هوایی بوندس ور در تاریخ 18 فوریه در فرودگاه مونیخ به هواپیمای حامل ظریف سوخت‌رسانی کرده است.

بنابراین گزارش، پایگاه خبری اشپیگل آنلاین به نقل از چند رسانه آلمانی گزارش داد که پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ که هفته گذشته در این شهر برگزار شد، شرکت‌های نفتی فرودگاه این شهر حاضر به سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل ظریف نبودند که این ماجرا با دخالت وزارت دفاع و امور خارجه آلمان حل و فصل شد.

این شرکت‌های نفتی اعلام کرده بودند که به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از انجام این سوخت‌رسانی خودداری می‌کنند.

اما بنابر اعلام وزارت دفاع آلمان، پس از این‌که ارتش این کشور برای سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران اعلام آمادگی کرد، این مساله رفع شد.

کد خبر 399661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha