دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: با آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین، قاچاق بنزین در کشور برچیده شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمیدرضا تقی‌زاده در حاشیه دومین همایش سالانه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در جمع خبرنگاران افزود: سهمیه‌بندی بنزین برنامه‌ای بسیار اساسی است که خوشبختانه آثار مثبت آن هم اکنون در جلوگیری از قاچاق این فرآورده باارزش دیده می‌شود.
وی گفت: پس از سهمیه‌بندی بنزین، قاچاق این فرآورده به صورت کلی و حجیم متوقف شده است.

تقی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا گزارشاتی مبنی بر قاچاق بنزین در شهرهای حاشیه مرزها مخابره شده است، افزود: در حال حاضر اگر هم قاچاقی درباره بنزین وجود داشته باشد فقط به مقدار جزئی، آن هم در برخی شهرهای کوچک حاشیه مرزها وجود دارد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در دو سال اخیر با تشکیل کمیته‌های تخصصی با کمک اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از قاچاق مقادیر بسیار زیادی فرآورده‌های نفتی جلوگیری شده است.

تقی‌زاده افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به عنوان متولی جلوگیری از صادرات قاچاق از صادرکنندگان خوشنام حمایت و با افرادی که قصد سودجویی دارند به شدت برخورد می‌کند.

کد خبر 40004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز