فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعداد دو هزار ۳۰۰ لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی طی گشت و پایش ماموران یگان حفاظت در بازار مرکزی میوه و تره بار تهران خبر داد.

۲۳۰۰ لاک‌پشت و مار در میدان تره‌بار تهران کشف شد

به گزارش ایرنا، نقی میرزا کریمی با اعلام این خبر گفت: طی گشت و پایش روز دوشنبه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری ماموران کلانتری و بازرسان اصناف تهران، از یک خودوری 206 پارک شده در بازار میوه و تره بار مرکزی تهران تعداد یک هزار 500 عدد لاک‌پشت برکه‌ای و 800 مار آبی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به این که مالک خود رو با مشاهده ماموران، خودرو را رها کرده و متواری شد، افزود: این خودرو توقیف و گونه‌های کشف شده به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

میرزاکریمی با بیان این که به استناد مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست، ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر لاک‌پشت برکه‌ای 300 هزار تومان و هر مار آبی 200 هزار تومان است ، اظهار داشت: موضوع صورتجلسه و به مراجع قضایی ارجاع و تحقیقات و اقدامات لازم جهت شناسایی و دستگیری متهم در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع بوده و شهروندان در صورت مشاهده، موضوع را به سامانه تلفنی 1540، یا شماره‌های تماس 77359564 و 77355781 و 2 اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

کد خبر 400118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha