سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلیپ کالدرون،رئیس‌جمهور مکزیک گفت در سال 2007 حدود 250 میلیون درخت در این کشور کاشته شد

 که یک چهارم کل مقداری است که برنامه زیست‌محیطی سازمان ملل (UNEP) برای مقابله با تغییر آب و هوای کره زمین تعیین کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کالدرون یکشنبه 23 دسامبر (2 دی)در حالیکه یک درخت کاج در زمین‌های اقامتگاه رسمی‌اش، لوس پینوس، در مکزیک می‌کاشت به خبرنگاران گفت: "ما داریم به هدفی که برای خودمان تعیین کرده بودیم و دستیابی به آن مشکل به نظر می‌رسید، کاشتن 250 میلیون درخت در مکزیک می‌رسیم."

کالدرون که در فوریه گذشته ابتکار عمل درختکاری UNEP پیوست، گفت دولت 540 میلیون دلار در این برنامه اعاده جنگل‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

کالدرون گفت که دولتش از اعتبارات عمومی برای پرداخت به جنگل‌نشینان که اغلب آنها از  جوامع بومی و از فقیرترین مردم این کشور هستند، استفاده کرده است.

در مقابل سسلیا ناوارو سخنگوی سازمان صلح سبز در مکزیک به خبرنگاران گفت برنامه جنگل‌کاری به صورتی آشفته انجام شده است.

او گفت درختان همه جا کاشته شده‌اند و نه لزوما در جاهای مناسب و نه ضرورتا نزدیک جوامعی که وظیفه مراقبت از آنها را داشته باشند.

او افزود برنامه اعاده جنگل‌ها جبران‌کننده جنگل‌زدایی وسیع در مکزیک نیست که هر سال دست کم 600000 هکتار جنگل در آن از بین می‌رود و از این لحاظ در دنیا در رده پنجم قرار می‌گیرد.

UNEP  در ماه نوامبر (آبان ماه) برنامه  جهانی یک‌ساله‌‌ احیای جنگل‌هایش موفق بوده است، و 1.4 میلیارد درخت  از جمله در اتیوپی (700 میلیون)، مکزیک، کنیا، کوبا، روآندا،کره جنوبی، تونس، مراکش و میانمار – 10 کشور رتبه اول درختکاری- کاشته شده است.

کد خبر 40156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز