سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

گروه ورزشی: سپاهان 2 بر یک، پیروزی را شکست داد.

پرسپولیس از 16 هفته ابتدایی لیگ به سلامت عبور کرد و به کابوس همیشگی‌اش رسید. سپاهان که در 2 فصل اخیر عامل همه ناکامی‌های پرسپولیس خصوصاً در 2 دوره گذشته رقابت‌های جام حذفی بوده است، در ایستگاه هفدهم و در آخرین دیدار از نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر در اصفهان، صدرنشین را شکست داد.

 این بار سپاهان و بوناچیچ رویای قهرمانی لیگ را مقابل چشمان پرسپولیس تیره و تار کردند. سپاهان که در 3 بازی اخیر خود نشانی از یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی نداشت، در غیاب 6 بازیکن تاثیرگذار موفق شد صدرنشین شکست‌ناپذیر را از پیش‌رو بردارد.

 اختلاف 5 امتیازی، پرسپولیس را پیش از این مسابقه به عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست رساند اما شکست در این مسابقه جایگاه سرخ‌پوشان را به شدت تهدید کرد.

 نیمکت‌نشینی نیکبخت با توجه به مصاحبه‌های تند این بازیکن قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. قطبی حالا بیش از همیشه احساس تنهایی می‌کند، در حالی که اکثر بازیکنان تیمش را در مقابل خود می‌بیند و مجبور است در سخت‌ترین روزها به بازیکنان موثری مثل نیکبخت و شیث رضایی بازی ندهد. در غیاب نیکبخت، رضایی و باقری، او به بازیکنان جوانی همچون خرسندی، عبدی و آشوبی اعتماد کرد.

دقایق ابتدایی بازی با احتیاط 2 تیم همراه بود و تا میانه‌های نیمه نخست هیچ موقعیت قابل توجهی روی دروازه‌ها به دست نیامد. جدی‌ترین موقعیت روی حرکت عجیب رودباریان شکل گرفت که البته دروازه‌بان پرسپولیس در نهایت توپ را در پشت محوطه جریمه به درستی دفع کرد. اشتباه عجیب نصرتی اما روند بازی را به سود میزبان تغییر داد. مدافع میانی سرخ‌پوشان که در یک‌هشتم‌نهایی جام‌حذفی هم اشتباهات فراوانی داشت، در دقیقه 35 توپ ارسالی از جناح راست را به درون دروازه خودی هدایت کرد. ضربه پاپی چندان خطرساز به نظر نمی‌رسید اما نصرتی به قصد دفع توپ،‌ دروازه رودباریان را گشود.

 پرسپولیس با حملات کم‌اثر به دنبال جبران نتیجه بود اما 4 دقیقه بعد سنگینی نخستین شکست فصل را بر دوش خود احساس کرد. حرکت عمادرضا از جناح چپ با اشتباه عوامل دفاعی پرسپولیس به گل دوم تیم میزبان تبدیل شد. عمادرضا به راحتی سپهر حیدری را فریب داد، نصرتی هم نتوانست مانع از حرکت خوب این مهاجم عراقی شود و ضربه دقیق بازیکن شماره 10 سپاهان وارد دروازه شد. رودباریان تنها توانست شاهد تثبیت دومین گل میزبان باشد و کوچک‌ترین عکس‌العملی در این صحنه نشان نداد. سنگربان پرسپولیس در این بازی جانشین واعظی شد که در جام‌حذفی اشتباهات زیادی داشت اما رودباریان هم نمایش بهتری نسبت به سنگربان اول سرخ‌پوشان ارائه نداد. دروازه‌بان پرسپولیس در این بازی هیچ حرکت قابل توجه و مفیدی انجام نداد، در حالی که روی گل دوم سپاهان مقصر اصلی محسوب می‌شد.

عمادرضا چند دقیقه بعد می‌توانست گل سوم را در یک موقعیت تک‌به‌تک به ثمر برساند که ضربه این بازیکن از بالای دروازه بیرون رفت و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

 نیمه دوم با عقب‌نشینی قطبی از یک تصمیم انضباطی آغاز شد. نیکبخت با توجه به شرایط بحرانی پرسپولیس به جای فاطمی در ترکیب قرار گرفت و مامانی هم که یک بازیکن و تدافعی به حساب می‌آید، به جای خرسندی وارد زمین شد.

 استفاده از بازیکنی مثل مامانی که تا پایان مسابقه هیچ حرکت مفیدی برای پرسپولیس انجام نداد، عجیب بود. تدابیر قطبی تاثیر قابل توجهی در جریان بازی نداشت ‌اما سپاهان همان‌طور که انتظار می‌رفت مثل همه بازی‌های اخیر از اواسط نیمه دوم افت کرد و به میهمان فرصت داد تا برای جبران نتیجه تلاش کند. در این دقایق، نیکبخت نقش بیشتری پیدا کرد و حداقل موفق به ارسال چند توپ روی دروازه شد.

پرسپولیس تنها با ارسال توپ‌های بی‌هدف از میانه زمین و همچنین جناحین به دنبال جبران نتیجه بود اما مدافعان سرزن سپاهان، ضربات اول را در همه صحنه‌ها می‌زدند و سرخ‌پوشان از این توپ‌ها به توفیقی دست نمی‌یافتند.

 انتظار سرخپوشان تا دقیقه 80 به طول انجامید و ضربه ایستگاهی آقایی اختلاف را به یک گل رساند. ضربه هافبک سرخ‌پوشان به صورت اتفاقی مقابل سواری به زمین خورد و وارد دروازه شد تا صدرنشین به فرار از شکست امیدوار شود. در 10 دقیقه باقیمانده پرسپولیس نمایش بهتری داشت و میزبان را به شدت تحت فشار قرار داد. گل امیدوارکننده عباس آقایی، پرسپولیس را متحول ساخت، هرچند حملات تیم قطبی همچنان منظم و اصولی به نظر نمی‌رسید.

 بازیکنان سپاهان توان لازم برای خروج از این فشار را نداشتند و توپ‌های متعددی که از جناحین ارسال می‌شد، موقعیت‌های خوبی برای سرخ‌پوشان ایجاد می‌کرد. بهترین فرصت با ضربه سر خلیلی ایجاد شد اما سواری توپ را به کرنر فرستاد. یک ضربه ایستگاهی در آخرین ثانیه‌ها می‌توانست کار را به تساوی بکشاند اما ضربه آقایی به دیوار دفاعی برخورد کرد.

در 4 دقیقه وقت‌های اضافی هم اتفاقی به سود قرمزپوشان رقم نخورد و بالاخره افشاریان سوت پایان بازی را به علامت ثبت اولین شکست پرسپولیس به صدا در آورد و آخرین خط تیره جدول لیگ از بین رفت. پرسپولیس با مجموع 36 امتیاز در صدر جدول باقی ماند اما سپاهان را با اختلاف 2 امتیاز جدی‌ترین رقیب خود در آغاز نیم‌فصل دوم می‌بیند.

کد خبر 40611

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز