پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

محمد زارعی: بسیاری سامان قدوس را یکی از ستاره‌های احتمالی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی می‌دانند

قدوس

بازیکنی که هشت ماه از حضورش در فوتبال ایران گذشته و حالا با هماهنگی بیشتر با سایر بازیکنان تیم‌ملی، می‌تواند نقشی کلیدی برای تیم‌ملی در جام‌جهانی ایفا کند. با او ساعاتی پس از پایان بازی ایران برابر ترکیه صحبت کردیم، از این دیدار تا انتخاب بین ایران و سوئد و در‌نهایت بازنشر مصاحبه‌اش با یکی از سایت‌های سوئدی در خبرگزاری‌های ایرانی.

  • سامان ده روز از اردوی تیم‌ملی در ترکیه می‌گذرد. وضعیت تا به حال برای تیم‌ملی چطور پیش رفته است؟

شرایطی که در ترکیه داریم خیلی خوب بوده. همه چیز عالی و حرفه‌ای است. ما اینجا خوب تمرین می‌کنیم و خوب استراحت داریم.

  • بعد از باخت به ترکیه همچنان مثبت هستید؟

حتما چون این بازی تجربه خوبی برای ما بود. خوشحالم که این بازی را انجام دادیم. بعد از چند روز تمرین مداوم نیاز داشتیم که بازی دوستانه خوبی داشته باشیم. ترکیه تیم خیلی قدرتمندی بود. فکر می‌کنم آن چیزی که از این بازی لازم داشتیم را گرفتیم.

  • بعد از بازی انتقادهایی از عملکرد خط دفاعی تیم‌ملی مطرح شد. این موضوع نگران کننده نیست؟

درباره این انتقادها باید بگویم که ما یک تیم هستیم با 11بازیکن داخل زمین. ما با هم می‌بریم و و با هم می‌بازیم. بعد از یک باخت نمی‌شود به بازیکن خاصی اشاره کرد. ما بازی خوبی انجام دادیم اما خوبتر هم خواهیم شد. می‌توانیم بهتر باشیم و باید هم بهتر باشیم. فکر می‌کنم نیمه دوم از ترکیه بهتر بودیم و فرصت‌های گلزنی خوبی هم داشتیم اما متاسفانه آنها را از دست دادیم.

  • درباره عملکرد خودت برابر ترکیه صحبت کن. فکر می‌کنی بعد از این بازی برای جام‌جهانی آماده هستی؟

حقیقت این است که وقتی شما دو بر صفر از حریف عقب هستی، خیلی سخت است که وارد زمین شوی. باید خیلی بیشتر از توانت برای تیم تلاش کنی. من هم تمام سعی‌ام این بود که بتوانم به تیم‌ملی ایران در آن دقایقی که در زمین بودم، کمک کنم. خیلی هم خوشحالم که توانستم برای تیم‌ملی بازی کنم. حتی می‌توانستم گل هم بزنم. وقتی تیم گل می‌زند، واقعا مهم نیست که چه کسی گل می‌زند بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که تیم‌ملی توانسته به گل برسد اما وقتی پنالتی شد و اشکان توپ را گل کرد، خیلی برای اشکان خوشحال شدم.

  • خیلی‌ها بعد از آن مصدومیت از گلزنی اشکان برابر ترکیه خوشحال شدند.

آره من هم چنین حسی دارم و برای اشکان و تیم‌ملی خیلی خوشحالم. او مدت زمان زیادی تلاش کرد و سختی کشید تا بتواند آن مصدومیت را پشت سر بگذارد. اشکان بازیکن خیلی مهمی برای ماست چون بازیکن با تجربه‌ای است. او هم از نظر فنی و هم از نظر قدرت مدیریت خیلی به تیم‌ملی کمک می‌کند

  • ده ماهی می‌شود که بین ایران و سوئد، تیم‌ملی ایران را انتخاب کردی. آخرین‌بار که با تو صحبت کردیم، در آن مصاحبه دقیقا گفتی اگر زمان به عقب برگردد دوباره انتخابت ایران خواهد بود اما چند روز پیش مصاحبه‌ای از تو در رسانه‌ها منتشر شده بود که برعکس آن حرف بازتاب پیدا کرد.

نه من اصلا در آن مصاحبه چنین حرفی نزدم. حتی تاکید کردم که از انتخابم پشیمان نیستم و خیلی هم از انتخاب ایران خوشحالم اما فکر می‌کنم ترجمه مصاحبه دقیق نبود و آن سوء تفاهم به‌وجود آمد. وقتی ایران را با قلبم انتخاب کردم، چرا باید چنین حرفی بزنم؟ هر روز حس و تعصبم به تیم‌ملی ایران بیشتر می‌شود. صبح به صبح با کلی آرزو و علاقه این پیراهن را تنم می‌کنم. حتی فکر کردن به بازی با پیراهن ایران در جام‌جهانی هم موی تنم را سیخ می‌کند (با اشاره چنین منظوری را القا می‌کند) و هیجان زده می‌شوم. افتخار خیلی بزرگی است، اینکه می‌توانم پیراهن تیم‌ملی ایران را بپوشم. در شب‌هایی که می‌بازیم، از ناراحتی خوابم نمی‌برد و شب‌هایی هم که می‌بریم، باز هم از خوشحالی نمی‌توانم بخوابم. در تیم‌ملی هم فضای خیلی خوبی وجود دارد و همه مثل برادر کنار هم هستند و هم اینکه به لحاظ فنی ایران بهترین تیم آسیاست بنابراین صادقانه می‌گویم که این انتخاب بسیار خوبی بود.

  • یعنی پس در هر دو حالت بیداری؟!

(با خنده) آره اما واقعا این حس من به تیم‌ملی است و هیچ‌وقت از تصمیمی که در این انتخاب گرفتم، پشیمان نمی‌شوم. انتخاب ایران یکی از بهترین تصمیم‌های دوران زندگی فوتبالیم بود. چطور می‌توانم به‌خاطر این وضعیت و حضور در تیم‌ملی ایران خدا را شکر نکنم.

  • فاصله‌ای تا جام‌جهانی باقی نمانده. دو هفته دیگر مسابقات شروع می‌شود. فکر می‌کنی تیم‌ملی بتواند در جام‌جهانی شگفتی‌ساز باشد.

چرا نباید امیدوار باشیم؟ ما تیم خیلی خوبی داریم که می‌تواند مقابل هر تیمی برنده باشد. روز اول اردوی ترکیه، کاپیتان مسعود از همه ما خواست که فقط به این فکر کنیم که می‌توانیم هر تیمی را ببریم. تیم ایران نشان داده چه تیم قدرتمندی دارد و این را همه می‌دانند. نتایجی که در مسابقات انتخابی جام‌جهانی گرفتیم خیلی عالی بود. فکر می‌کنید اینکه تیم‌ملی در 8بازی انتخابی گلی نخورده اتفاقی است؟

  • نه حتما این‌طور نیست. البته سطح تیم‌های آسیایی با تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام‌جهانی به ویژه حریفان ما در گروه دوم بسیار متفاوت است.

بله همین‌طور است اما می‌توانیم روز به روز بهتر شویم. ما سه بازی خیلی سخت در جام‌جهانی داریم. هر سه این بازی‌ها برای ما فینال است. باید در آنجا هم نشان بدهیم که تیم‌مان قدرتمند است و می‌توانیم هر تیمی را ببریم. ما به هر سه بازی مرحله گروهی مثل دیدار فینال نگاه می‌کنیم و هر چه در توانمان هست را برای موفقیت در هر یک از این سه فینال می‌گذاریم.

  • سوال آخر هم درباره حمایت تماشاگران ایرانی از تیم‌ملی است. در ترکیه آنها برای شما سنگ تمام گذاشتند.

تماشاگران ایرانی فوق‌العاده هستند. در ترکیه انگار ما میزبان بودیم. از بودنشان در استادیوم خیلی خوشحال بودم. ما روی حمایت هواداران تا آخر بازی‌های جام‌جهانی حساب باز کرده‌ایم. امیدوارم برای بازی‌های آینده و به‌ویژه دیدارهای‌مان در جام‌جهانی هم آنها پشت تیم‌ملی باشند و از تیم تا آخرین لحظه حمایت کنند. تماشاگران ایرانی خیلی به تیم‌ملی تعصب دارند. اشتیاق آنها به ساپورت تیم‌ملی را همه می‌دانند و خیلی مهم است که آنها کنار ما باشند.

کد خبر 406983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha