چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: بحران پرسپولیس با دومین شکست این تیم از سایه بیرون آمد، آنچنان که دیگر نمی‌توان در جهت تکذیب آن حرکتی انجام داد.

حالا جایگاه صدرنشین که پیش از شکست آرام به نظر می‌رسید، از تلاطم اختلاف اعضای کادرفنی و بازیکنان به شدت در حال تهدید است. اولین شکست پرسپولیس پس از کنار گذاشتن مرزبان صورت گرفت و دومین شکست با درگیری غیرمستقیم قطبی و نیکبخت در صفحات روزنامه‌ها، که باعث نیمکت‌نشینی ستاره در بازی با سپاهان شد.

 حضور کاشانی و نیکبخت در برنامه 90 بعد از گذشت چند ساعت از اولین شکست در رقابت‌های لیگ نیز به ابهامات زیادی در خصوص حواشی موجود در این باشگاه پاسخ داد. این اتفاق البته حاصل حضور همزمان مدیرعامل و بازیکن بود که در پی آن بازیکن ناراضی پرسپولیس از برخی واقعیت‌ها پرده برداشت.

 کاشانی به عنوان فردی که این‌تیم را به اوج رسانده اگر در برنامه 09، پرسپولیس رابدون حاشیه به تصویر ‌کشید در مقابل نیکبخت انگار دل پُری از اتفاقات هفته‌های اخیر داشت و از پرسپولیس دیگری سخن می‌گفت.

 مدیرعامل زودتر از ستاره تیم، مقابل فردوسی‌پور قرار گرفت و از تفاهم کامل اعضای کادر فنی سخن گفت، به ویژه رابطه نزدیک قطبی و استیلی که در جهت موفقیت پرسپولیس به صورت موازی حرکت می‌کنند. کاشانی تنها اختلافات قطبی و مرزبان را که پیش از این علنی شده بود، تایید کرد و بر احتمال جدایی مرزبان تاکید اما همچنان اختلاف قطبی با استیلی و برخی از بازیکنان پرسپولیس را ساخته و پرداخته تصورات رسانه‌ها دانست.

 کاشانی روز دوشنبه گفته‌های نیکبخت را که از زحمات استیلی تشکر کرده بود، توجیه کرد و بر این نکته تاکید داشت، منظور نیکبخت آنچنان نبوده که مقابل قطبی قرار بگیرد. بازیکن شماره 10 پرسپولیس اما با صراحت به تایید همان حرف‌ها پرداخت: «من منظور خاصی نداشتم. گفتم از زحمات آقای استیلی و مرزبان تشکر می‌کنم. هنوز هم می‌گویم قبل از اینکه آقای قطبی بیاید، آقای استیلی و مرزبان خیلی برای تیم زحمت کشیدند. بعد از آن آقای قطبی هم آمد و زحماتی کشید.‌ زحمات ایشان به کنار اما من کارهای آقای استیلی و مرزبان را فراموش نمی‌کنم، آنها خیلی به تیم کمک کردند.»

نیکبخت در حالی بر تکرار نام این 2 اصرار دارد که مرزبان هفته گذشته در پی اختلاف با قطبی کنار گذاشته شد و حالا یکی از مخالفان جدی او به شمار می‌رود. استیلی هم که مرزبان را به مجموعه پرسپولیس اضافه کرد، با کنار گذاشتن وی موافق نبود. در این بین موضع واحد مرزبان، ‌استیلی و حالا نیکبخت سرمربی تیم را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد. از سویی مصاحبه‌های اخیر نیکبخت در پاسخ به اظهارات قطبی که او را چاق توصیف کرده بود، نشان‌دهنده موضع‌گیری شدید بازیکن شماره 10 علیه سرمربی تیم است.

 سئوال مجری برنامه 90 در خصوص علت نیمکت‌نشینی نیکبخت اما پاسخ مدیرعامل را در پی داشت. کاشانی، مصدومیت را دلیل نیمکت‌نشینی بازیکن شماره 10 در بازی با سپاهان دانست.

 وی تاکید کرد قطبی در مصاحبه روز چهارشنبه که به اضافه وزن برخی از بازیکنان اشاره داشت، نام نیکبخت را به زبان نیاورد و اختلافی بین این دو نفر به وجود نیامد که باعث نیمکت‌نشینی نیکبخت در بازی با سپاهان شود.چند دقیقه بعد همه معادلات تغییر کرد، ‌درست زمانی که نیکبخت به جای مدیرعامل مقابل فردوسی‌پور قرار گرفت و به اولین سئوال مجری برنامه با صراحت پاسخ منفی داد؛«آقای نیکبخت شما امروز مصدوم بودید؟»

 مهاجم پرسپولیس مصدومیت خود را تکذیب کرد و در ادامه به تشریح موضوعات مورد اختلاف پرداخت. نیکبخت که به صراحت لهجه شهرت دارد و عموما اهل مصلحت‌اندیشی نیست، حتی بر این نکته تاکید داشت که در 15 روز اخیر اتحاد و تفاهم از مجموعه پرسپولیس خارج شده و با این اظهارات عمق اختلافات را به وضوح روشن کرد.

 براساس گفته‌های نیکبخت، این بازیکن در بازی با پاس همدان به دلیل مصدومیت یک نیمه در ترکیب قرار گرفت اما در بازی با سپاهان به خاطر دلخوری‌های پیش‌آمده روی نیمکت نشست. وی روز گذشته در مصاحبه دیگری با تاکید بر گفته‌های خود در برنامه 90 اظهار داشت: «من با قطبی هیچ مشکلی ندارم اما با تمام احترامی که برای ایشان قائلم، باید بگویم اگر سرمربی تیم با من مشکل شخصی دارد، نباید آن را به مصالح تیمی ترجیح بدهد.

 واقعاً اگر از قیافه من خوشش نمی‌آید نباید مرا از ترکیب بیرون بگذارد، چون من امتیازآورترین بازیکن پرسپولیس هستم. برای من فقط تحمل یک چیز سخت است؛ حرف زور. در استقلال کاپیتان بودم اما از این تیم جدا شدم، چرا؟ چون نمی‌توانستم حرف زور را تحمل کنم.»

 و این دومین بازیکن از طیف بازیکنان منتسب به استیلی است که رسماً در تقابل با قطبی قرار می‌گیرد،‌ پس از شیث رضایی که هنوز رابطه خوبی با سرمربی تیم ندارد نیکبخت اما شرایط متفاوتی خواهد داشت. محبوبیت قابل‌توجه و تاثیر این بازیکن در موفقیت‌های فصل جاری پرسپولیس او را در جایگاه بهتری نسبت به دیگر بازیکنان قرار می‌دهد. نیکبخت همچنین به پنهان کردن اختلافات عادت ندارد و صراحت لهجه او در این شرایط پرسپولیس را آرام نخواهد گذاشت. او در برنامه دوشنبه شب 90 ناراحتی‌اش از این اتفاقات را کتمان نکرد و تنها به این نکته اشاره داشت که شاید با ریکاوری ذهنی در تعطیلات نیم‌فصل، شرایط بهتری پیدا کند.

خوش‌شانسی بزرگ پرسپولیس در این است که شکست با پایان نیم‌فصل همراه شد و بحران موجود در این مجموعه با گذشت چند هفته کمرنگ خواهد شد. پرسپولیس پیش از آغاز نیم‌فصل دوم فرصت لازم برای عبور از شرایط موجود را دارد. در پایان نیم‌فصل گویا اختلافات از سایه پنهان کاری بیرون آمده است.

کد خبر 40720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز